Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@08:48:00 GMT

فراخوان اعلام اعتصاب عمومی در سودان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۰۵۷

فراخوان اعلام اعتصاب عمومی در سودان

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های  خواستار آزادی و تغییر) در بیانیه‌ای خواستار آغاز اعتصاب عمومی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده به منظور درخواست از شورای نظامی برای تحویل قدرت به دولت مدنی، شد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سه‌شنبه آینده روز آغاز اعتصاب از سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی و عمومی و دیگر بخش‌های شغلی و حرفه‌ای است، آمده است که روز پس از آن نیز اعتصاب سیاسی و حرکت به سمت تحصن در میادین پایتخت و دیگر ایالت‌ها آغاز می‌شود و چادرهای تحصن در داخل محله‌ها برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، هدف از برگزاری این اعتصاب‌ها، تحویل قدرت به دولت مدنی انتقالی است.

مذاکرات شورای نظامی سودان با معارضان با هدف انتقال قدرت به دولت مدنی به بن‌بست رسیده است و دو طرف بر سر تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی انتقالی و ریاست این شورا، به توافق نرسیدند.

پس از شکست این مذاکرات، «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز پنجشنبه گذشته در سفری به عربستان سعودی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در شهر جده دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

در این دیدار باقی ماندن نظامیان سودانی در ائتلاف عربی علیه یمن در ازای حمایت ریاض از شورای نظامی سودان بررسی شد و حمیدتی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.
با وجود استمرار اعتراضات مردمی در سودان و درخواست انتقال قدرت به دولت مدنی، اما عربستان سعودی با ارائه کمک‌های مالی و حمایت از شورای نظامی انتقالی، در امر انتقال قدرت به دولت مدنی کارشکنی می‌کند.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شادگان از دستگیری مخل نظم عمومی و عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین شادگان توسط ماموران پلیس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ سید قاسم موسوی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه فردی با سلاح شکاری اقدام به برهم زدن نظم و امنیت عمومی و قدرت نمایی در درمانگاه قدیم شهر دارخوین کرده، بلافاصله ماموران پلیس به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور به‌موقع و واکنش سریع ماموران پلیس، فردی که اقدام به درگیری، قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی کرده بود، دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری به‌همراه 10 عدد فشنگ مربوطه از او کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس برابر قانون با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی قاطعانه برخورد می‌کند.

دارخوین از توابع شهرستان شادگان در استان خوزستان است. شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد