Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‎وگو با رویترز احتمال تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود را موکدا رد کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «محمد جواد ظریف» در گفت‎وگو با رویترز احتمال تماس تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را موکدا رد کرد.
وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز مبنی بر حل و فصل تنش‌های تشدید یافته اخیر واشنگتن و تهران با توجه به رویداد مشابه در سال ۲۰۱۶ و بازداشت ۱۰ نفر از ملوانان آمریکایی در خلیج فارس، احتمال تماس تلفنی با همتای آمریکایی را قویا رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف در پاسخ به پرسش مذکور گفت: "با وضعیتی که دولت فعلی آمریکا به وجود آورده است، دیگر نمی‌توان اتفاقی مانند دستگیری و بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی در آب‌های ایران توسط نیرو‌های ایران در سال ۲۰۱۶ را در صورت وقوع مجدد به آسانی و سریع حل و فصل کرد."
وی در ادامه حل سریع بحران‌های احتمالی میان آمریکا و ایران را ناممکن دانسته و تاکید کرد نمی‌توان از بحران‌های احتمالی جلوگیری کرد.
وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری و در پاسخ به سوالی در مورد احتمال تماس تلفنی با پمپئو، ضمن انتقاد از لحن توهین آمیز وی گفت: "پمپئو در هنگام صحبت از ایران، همواره به من توهین می‌کند. چرا باید حتی به تماسش پاسخ بدهم؟ "
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا ایران محمدجواد ظریف مایک پمپئو تنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی