Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@21:10:31 GMT

نرخ رسمی ۸ ارز کاهش یافت/ دلار ثابت ماند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۱۴۲۱

ساعت24 - بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۹ ارز مانند یورو و پوند نسبت به پنج‌شنبه افزایش و قیمت ۸ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه چهارم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به پنج‌شنبه گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۷۶ ریال افزایش نسبت به روز پنچ‌شنبه ۵۳ هزار و ۳۹۳ ریال و هر یورو نیز با ۲۳۰ ریال رشد ۴۷ هزار و ۶۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۹۲۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۰۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۳۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۰۲ ریال، روپیه هند ۶۰۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۹۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۶۵۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۲۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۲۵۵ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۵۲۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۱۴ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۹۰۳ ریال، روبل روسیه ۶۵۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۹۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۶۶۰ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۵۰ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۹۴۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۸۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۹۹۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۴۴۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۸۲ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۱۰۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۱۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۱ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۲۴۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۵۷۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در نوار غزه و ایجاد ابهام در مذاکرات آتش‌بس در این منطقه سبب شد به‌دلیل تداوم نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خارومیانه و خطر محدودیت عرضه از این منطقه، قیمت نفت روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌) افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با یک سنت افزایش با قیمت ۷۸ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تاماس وارگا از شرکت واسطه نفتی پی‌وی‌ام گفت: آتش‌بس در ابهام باقی می‌ماند و حتی اگر توافق آتش‌بس هم حاصل شود، این دغدغه همچنان وجود دارد که آیا حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ متوقف و کانال سوئز بازگشایی می‌شود و خطر کشتیرانی در سراسر این منطقه به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؟

قیمت نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت و کاهش هفته گذشته را تا حدودی معکوس کرد. معامله‌های هر دو نوع نفت خام شاخص، بیشترین کاهش هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند، زیرا تمرکز بازار بر داده‌های ضعیف اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا معطوف شده بود.

ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه بازتاب برخی موانع موجود در مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونستی و حماس است که سبب می‌شود قیمت‌گذاری فعالان بازار براساس تنش‌های ژئوپلیتیکی مدت بیشتری طول بکشد.

افزون بر تنش‌های خاورمیانه، گزارش‌های تازه درباره ذخیره‌سازی ایالات‌متحده هم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

براساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شد ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات‌متحده هفته گذشته کاهش یابد. تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سوم ماه مه (جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

در همین حال، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام برای عرضه به مشتریان آسیایی، شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن سبب افزایش قیمت‌ها شد که نشان‌دهنده افزایش تقاضای نفت در تابستان امسال خواهد بود.

کد خبر 6099701 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • نرخ ارز امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • طلای جهانی ثابت شد
  • حمله رژیم صهیونیستی به رفح قیمت نفت را افزایش داد
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • نرخ ارز امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت