Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نوشهر در سه شبانه روز تعقیب و گریز در منطقه زانوس، ۳ شکارچی غیرمجاز را به همراه لاشه ۵ رأس کل و بز وحشی و یک قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.

وی افزود: این تعقیب و گریز در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نوشهر بود و این سه شکارچی نیز سابقه شکار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی گفت: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست نوشهر ازمتخلفان یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات  شکار کشف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه هر سه متخلف با دستور قاضی کجور بازداشت و روانه زندان شدند، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط ز یست ضرر و زیان هرراس کل و بز وحشی ۱۰۰ میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین در بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست درحین گشت و کنترل در رودخانه کلارود حوالی روستای کرکناربندپی غربی با دو گروه صیادان غیر مجاز مواجهه شدند و از آن‌ها یک رشته سالیک و۹۴ قطعه انواع ماهیان رودخانه‌ای  کشف و ضبط کردند.

ابراهیمی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در پی گشت و کنترل درحوزه استحفاظی منطقه هراز، موفق به کشف دو رشته سالیک ماهیگیری، ۸ عدد لانسر، دورشته دام، ۹ قطعه ماهی صیدشده از صیادان غیرمجاز شدند.

وی گفت: همچنین ۴ قطعه ماهی زردپر از سوی ماموران در رودخانه هراز رها سازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه قادیکلا موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح غیر مجاز شدند.

انتهای پیام/ م

دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در نوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست