Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کاری (رئیس انجمن ندای معلولان کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح ترافیک معلولان گفت: در شهر تهران با توجه به اینکه از سال ۵۹ طرح ترافیک وجود دارد، معلولان و بیماران خاص مورد توجه خاصی قرار گرفته بودند و تخفیفاتی داشتند که تا حدود یکی دو سال گذشته وجود داشت، اما در حال حاضر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر طرح ترافیک معلولان و بیماران خاص دچار تغییراتی شده و مشکلات اساسی را به وجود آورده است. به عنوان مثال مردم عادی هرجایی که بخواهند می‌روند و هزینه‌ای پرداخت و وارد طرح می‌شوند و کسی نیز مانع‌شان نمی‌شود.

رئیس انجمن ندای معلولان ایران اظهار کرد: معلولان از تخفیفاتی برخوردار هستند، اما اگر بیمار شوند و بخواهند سرکار خود نروند، باید زودتر اعلام کنند که این عوامل یک بروکراسی نادرستی به وجود آورده است.

وی همچنین افزود: انتظار ما این بود در میان صد و ۴ تا ۵ هزار  طرح ترافیکی که در شهر تهران توزیع می‌شود،برای  ۳ تا ۴ هزار معلول یا جانباز و بیمار خاص که وجود دارد سخت گیری و حساسیتی اینچنین وجود نداشته باشد. معلولان از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس نمی‌توانند استفاده کنند و سیستم تاکسیرانی نیز پاسخگوی آنان نیست و باید حداقل سرانه حمل ونقل این افراد جبران شود.

رئیس انجمن ندای معلولان اظهار کرد: فردی که معلولیت متوسط یا خفیف دارد، نمی‌تواند به دنبال اتوبوس بدود و از آن استفاده کند، براین اساس انتظار ما این بود، شهرداری تهران توجه بیشتری به مشکلات افراد دارای معلولیت داشته باشد. سهمیه‌ای که انجمن برای افراد معلول و بیماران خاص اعلام می‌کند را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند. در  سال گذشته افراد دارای معلولیت به عنوان مثال می‌توانستند، ۲۹۰ روز در شهر رفت و آمد کنند، اما در حال حاضر می‌گویند که باید این رفت و آمدها محدود شود.

وی در ادامه گفت: چطور ممکن است فردی که معلول و مشغول فعالیت اجتماعی است به او بگوییم، فقط ۱۰۰ روز مشغول کار و تلاش و  رفت وآمد در شهر باش؟! آیا درست است که به او بگوییم در خانه بمان؟ درحال حاضر به معلولان اجازه نمی‌دهند که سرتا سرسال را با طرح ترافیک به سرکار خود بروند و یا فعالیت برای زندگی داشته باشند و می‌گویند، باید تعداد روز مشخصی را معین کنید که بسیار بی‌انصافی است.

کاری تصریح کرد: فردی که شاغل است باید هر روز به سرکار برود و فعالیت اجتماعی خود را داشته باشد، حتی اگر یک معلول در خانه باشد نیاز به طی کردن مراحل درمانی و امورات روزانه خود دارد، علاوه بر آن فرد معلول چه می‌داند، چه روزی در کجا کار دارد، در حالی که معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران معلولان را تحت فشار گذاشته تا معلولان به اجبار ۸۰ تا ۱۰۰ کمتر از این طرح‌ استفاده کنند که این شایسته نیست و بی‌انصافی است.

وی در ادامه بیان کرد: در شورای شهر پنجم، به مشکلات معلولان بسیار کم توجه شده است و بیشتر از آن که به وعده‌های خود عمل کنند، شعار می‌دهند. شاید عامل مشکلات یک یا دوسال اخیر معلولان در تردد، شورای شهر پنجم و برنامه‌ریزی های مدیرست شهری در حوزه حمل و نقل ترافیک باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران معلولان طرح ترافیک گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران درباره کسب سهمیه خرک مردان برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: این سهمیه را ورزشکار شایسته کشورمان پیرو برنامه ریزی که از سال ۹۶ آغاز شد بود با زحمات فراوان بدست آورد و البته در برنامه ریزی ما یک وقفه ۲ ساله به دلیل مشکلات ایجاد شده افتاد، اما خوشبختانه به دنبال این هستیم که برنامه‌ها را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: الفتی یکی از ورزشکاران بود که روی او سرمایه گذاری کردیم با وجود اینکه ما ۲ سال فاصله به دلیل مشکلات ایجاد شده داخلی که در فدراسیون افتاد و برنامه‌ها ۲ سال عقب افتاد، اما با تدبیر و درایت وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک شکر خدا ژیمناستیک به آرامش رسیده و پیگیر برنامه‌های خودش بوده است البته فرصت‌ها هدر رفت به عنوان مثال اثری از تیم نوجوانان ما باقی نمانده و باید دوباره تشکیل شود و در برنامه‌های قبلی باید بخش‌هایی را باز سازی و ترمیم کنیم بخش بزرگی از برنامه‌هایی که در حال اجرا بود قابل پیگیری است اعزام بعدی ما اواخر اردیبهشت قهرمانی جوانان و بزرگسالان آسیاست که با تیم کامل شرکت می‌کنیم همچنین در ترامپولین برنامه ریزی ما در حال انجام است در قهرمانی آسیا امید داریم که این تیم افتخار آفرینی کند. 

روز گذشته مهدی الفتی موفق شد با ایستادن در سکوی دوم رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را در رشته خرک مردان بدست بیاورد و این در حالی است که در ۶۰ سال گذشته ما در المپیک حضور نداشته ایم.

فدراسیون ژیمناستیک در ۲ سال گذشته و در دوران سجادی وزیر ورزش و جوانان دستخوش مشکلات مدیریتی بود و فدراسیون جهانی ژیمناستیک سرپرست این فدراسیون را به رسمیت نمی‌شناخت و بعد از رعایت قوانین اساسنامه و بازگشت زهرا اینچه درگاهی فدراسیون دوباره اعزام‌ها و رقابت‌های بین المللی را از سر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند