Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:26:19 GMT

توصیه های فنی برای کشت های تابستانه در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۲۰۹۱

توصیه های فنی برای کشت های تابستانه در جنوب کرمان

فرامرز رستگاری، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشت محصولات تابستانه از جمله حبوبات، ذرت و کنجد و ضرورت تأمین نهاده‌ها از جمله بذر و کود، چند نکته را کشاورزان جنوب کرمان، بایستی رعایت کنند.

«فرامرز رستگاری» مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشت محصولات تابستانه از جمله حبوبات، ذرت و کنجد و ضرورت تأمین نهاده‌ها از جمله بذر و کود، چند نکته را کشاورزان جنوب کرمان، بایستی رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرز رستگاری، در ادامه با اشاره به این نکات، افزود: به منظور حفظ حاصلخیزی و جلوگیری از فرسایش خاک، حتی المقدور نسبت به حفظ بقایای گندم اقدام و از شخم زدن و سوزاندن آنها خودداری کنند. 
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان داشت: برای کشت حبوبات پس از گندم، کشت به صورت مستقیم در بقایا یا با زدن یک دیسک سبک با استفاده از بذرکارها انجام شود.
 وی، اضافه کرد: کشاورزان به منظور تامین بذر ذرت، ضمن عقد قرارداد کاشت و ثبت سامانه بهره برداری، بذر مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر و مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی تهیه و در زمان خرید فاکتور فروش دریافت کنند.
 رستگاری، ضمن توصیه، ابراز  داشت: کشاورزانی که متقاضی کاشت بادام زمینی هستند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و عقد قرارداد کاشت، میزان نیاز بذری خود را مکتوب اعلام تا برای تامین بذر استاندارد و قابل کشت در منطقه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، تأکید کرد: برخی از فروشگاه های استان فارس و نیز برخی اشخاص، بذر پیاز با بسته بندی قوطی های تحت عنوان پیاز سفید زودرس دیاموند (Early white diamound)عرضه می‌کنند این بذر تقلبی و فاقد اصالت و ثبت سفارش است بنابراین کشاورزان عزیز بایستی ضمن خودداری از خرید، اطلاعات شخصی یا فروشگاه را به شماره تلفن‌هایی ۱۸-۰۳۴۴۳۲۶۱۳۱۷ اعلام کنند.
وی، ضمن درخواست از کشاورزان جنوب کرمان، بیان داشت: کشاورزان این منطقه برای تأمین بذور انواع محصولات سبزی، صیفی و جالیزی ضمن مراجعه به فروشگاه های معتبر، در زمان خرید فاکتور فروش دریافت تا امکان پایش و نظارت بر قیمت ها به سهولت میسر شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شب قدر نماز جمعه ماه رمضان خطبه نماز جمعه جشن روزه اولی ها مراسم شب قدر ماه مبارک رمضان استان بوشهر تهیه بذر کشت های تابستانه کشت حبوبات کشت حبوبات بذر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس