Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در جلسه صحن علنی امروز (شنبه ۴ خرداد) در نطق میان دستور خود گفت: از قوه قضاییه و وزارت اطلاعات در بحث برخورد مقتدرانه و مبارزه با فساد کلان اقتصادی و دانه درشت‌ها و اخلال گران اقتصادی و افزایش اعتماد مردم تشکر می‌کنم، قطعا بدانند که این برخورد‌ها مورد حمایت مردم، مجلس و رهبری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: دولت و مجلس و مردم باید به اوضاع فعلی جهان و منطقه و ظهور ترامپ و بدعهدی آمریکا و در شکست برجام، پیروزی جریان افراط گرایانه و ضد ایرانی اسرائیل، عربستان و آمریکا و تشکیل این مثلث شوم علیه ایران و فضای سیاسی تبلیغاتی جنگ آمریکا علیه ایران نگاه واقع بینانه داشته باشیم.

مقصودی بیان کرد: باید همه ما شکست برجام را به هر دلایلی قبول کنیم و بر اساس منابع مردم و نظام و انقلاب در دوران جنگ اقتصادی تصمیم بگیریم و اتحاد داخلی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها به صورت عملی و در شعاع سر لوحه کار خود قرار دهیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جناب رئیس جمهور باید قبول کند که قصه پر غصه برجام از پایه و اساس و ریشه با اصول انقلاب و اندیشه‌های امام و رهبری و بر مبنای تفکر دهه فجر ۵۷ و مردم داری نبود که شکست خورد و با لجبازی با مردم و مجلس و عدم اجرای مصوبات مجلس و ورود مدعوین کابینه سالخورده و انتصاب افراد معدود نمی‌توانیم به جنگ اقتصادی برویم.

نماینده مردم سبزوار درباره جنگ آمریکا گفت: آمریکا و ترامپ زرنگ‌تر از آن هستند که با ایران این چهارراه جهانی وارد جنگ شوند و همه ما قطعا با مطالعه تاریخ می‌دانیم که با هیچ کشور و ملتی در طول تاریخ از جنگ سود نبرده‌اند. جنگ چیزی جز تخریب ملت‌ها، تخریب اموال عمومی و خصوصی به عقب‌ماندگی و ظهور فساد، دزدی، غارت و تجارت و  تجاوز به ناموس مردم محصول دیگری ندارد.

مقصودی اظهار کرد: جنگ آمریکا علیه ایران یک شعار و شوی تبلیغاتی و آدرس غلط در سال ۹۸ است. آدرس غلط را کسانی می‌دهند که می‌خواهند در کشور چپاول و غارت کنند، آنان که نمی‌توانند مدیریت کنند، زیرا صدا و اشارات دلسوزانه و پدرانه رهبری در مورد مسائل داخلی، اقتصاد مقاومتی، برجام، FATF را گوش نکردند. امروز زمزمه جنگ و حمله  آمریکا برای آدرس غلط دادن و لاپوشانی کردن ضعف مدیریت‌ها اعلام می‌کنم.

وی گفت: تا زمانی که این مدل اقتصاد شکست خورده توزیعی دولتی در کشور حاکم باشد و اقتصاد خصوصی به نام خصوصی سازی به عده‌ای خاص و غارتگر  اموال بیت‌المال واگذار شود آمریکا نیازی به  جنگ و حمله به ایران ندارد. سال‌هاست آمریکا جنگ  اقتصادی را شروع کرده و این روز‌ها هم با ترفند‌های مختلف یأس و ناامیدی در جوانان بزرگتر از قبل شروع کرده است.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه دشمن بزرگتر از آمریکا آن مدیران و مسئولانی هستند که تفکر انقلابی، دهه فجر ۵۷ و رهبری و امام را قبول ندارند گفت: دشمن داخلی ما امروز آمریکا نیست، دشمن داخل و بزرگ‌تر از آمریکا بیکاری جوانان، حاشیه‌نشینی، فاصله طبقاتی، تورم و یأس و ناامیدی جوانان و فعال شدن گسل اختلافات قومی و مذهبی در کشور است.

مقصودی افزود: جنگ بزرگتر از  آمریکا امروز ثروت مدیرانی است که چند هزار میلیارد اندوخته دارند و فرزندان آن‌ها در داخل و خارج فخر فروشی می‌کنند. جنگ آمریکا رشد مدیران دو تابعیتی و رشد فرهنگ غرب گرایانه در کشور است. بیایید برای غلبه بر جنگ اقتصادی آمریکا، این نظام ناعادلانه مالیاتی، فرار مالیاتی، عدم توجه به مردم و خرده کاسبان را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که شایستگان سر جای خود نباشند، تا زمانی که نگاه مدیران ما لیبرالی و کوبیدن مستضعف و ایجاد فاصله طبقاتی باشد نیازی به حمله آمریکا نیست. بدتر از حمله آمریکا زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس جمهور و مجلس این مملکت، لیسانس فقه فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد را وزیر صنعت و معدن و تجارت می‌کنند و اوضاع صنعت و تجارت و تنظیم بازار، کاغذ، ماشین ما آن چه که هست می‌شود و این در شأن مردم ما نیست.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: جناب آقای رئیس جمهور من به شما یادآوری می‌کنم که فرمود در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس جوانان ۲۰ ساله پیروز شدند، اما در جنگ اقتصادی کابینه سالخورده دولت و ۶۰، ۷۰ ساله‌ها شکست می‌خورند  و صدای این شکست را از کوچک شدن  سفره مردم و خورد شدن استخوان مادران و پدران می‌شنویم.

مقصودی با بیان اینکه دشمن امروز ما قوانین دست و پاگیر منابع طبیعی و بنیاد مسکن، شهرداری و امور مالیاتی است گفت: درد مردم در روستا‌ها را هیچکس نمی‌شوند و هیچ فریادرسی ندارند. آقای روحانی، آقای نوبخت، آقای جهانگیری؛ دشمن بزرگ‌تر از آمریکا کسانی هستند که در داخل با سیاست‌های غلط اقتصادی باعث بی اعتبار شدن پول ایرانی شدند و این خیانت بزرگ در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور فاقد آینده‌نگری و دانش کافی است گفت: مدیران اقتصادی ما آینده نگری ندارند، ما نیازی به دشمنی و حمله آمریکا تا زمانی که مدل فعلی سیستم اقتصادی در کشور حاکم باشد که نتیجه آن افزایش ویژه‌خواری، پارتی بازی، لابی گری، رانت خواری تا خصوصی سازی، فروش و حراج اموال دولت و ملت به بهانه خصوصی‌سازی باشد، نداریم.

نماینده مردم سبزوار در ادامه افزود: مجلس در رأس امور نیست مجلس بر امور نظارت ندارد و از همه مهمتر اینکه آمریکا با مطالعه تاریخ و نتایج جنگ ایران و عراق و حمله مغول به ایران و تجربیات سردار غیرتمند ایران، سردار سلیمانی د رعراق و سوریه می‌داند که نباید دست از پا خطا کند.

مقصودی در پایان خاطر نشان کرد: بشنویم و به یاد آوریم صدای مردم را در دهه ۵۷ با انواع فساد‌های اداری، مالی، اخلاقی، بی عدالتی فریاد زدند. صدای مردم را بشنویم که در راهپیمایی‌ها اعلام کردند که به نظام و راه امام و شهدا علاقه و رهبری را دوست دارند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟

چند روزی بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس باقی نمانده و بالاخره تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مشخص خواهد شد. ممکن است بیشتر مردم تصور کنند که انتخابات پایان یافته در حالی که چنین نیست و با توجه به این که کرسی های باقی مانده اکثرا به شهرهای بزرگی چون تهران تعلق دارند اهمیت حضور مردم در همه پرسی ۲۱ اردیبهشت را دو چندان می‌کند.

مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده اهمیت بسزایی دارد چرا که نماینده‌ای با پشتوانه رأی بالا قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای است که پشتوانه رأی بالایی ندارد. همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

این انتخابات در ۲۲ حوزه «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس» «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردی»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» برگزار خواهد شد. 

چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم رای دهند؟

کسانی که در مرحله اول انتخابات رای نداده باشند، در مرحله دوم می‌توانند رای دهند. کسانی که در مرحله اول رای داده‌اند فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رای دهند.

براساس تبصره ۴ ماده۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، «کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند نمود و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.»

مردم با مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس به وظیفه شرعی و سیاسی خود عمل کنند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

انتخابات دور دوم مجلس نقش بسزایی در آینده چهار سال بعد کشور دارد

همچنین قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد: امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

مشارکت بالای مردم مجلسی قوی می‌سازد 

علی‌اکبر علیزاده نماینده مجلس نیز در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

توصیه رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات 

مقام معظم رهبری درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات فرموده اند: خیلی‌ها ممکن است پای صندوق‌ها نیایند؛ به‌خاطر این‌که حوصله‌اش را ندارند، وقتش را ندارند، درست اهمیت قضیه را نمی‌دانند، متوجه تأثیر رأی خودشان نیستند یا به کسی که به او اطمینان و اعتماد کنند، نرسیده‌اند؛ یا کسی را هم که شناخته‌اند، نپسندیده‌اند؛ لذا نمی‌آیند. تلاش شما - خانواده‌ها و دوستان‌تان - باید این باشد که مشارکت را به معنای حقیقی کلمه حداکثری کنید.

ایشان همچنین فرموده اند: در زمینه‌ی مشارکت مردم، هر طور که می‌توانید، روی خانواده‌ها و دوستان‌تان کار کنید. مشارکت، یکی از اساسی‌ترین مسائل است. حضور مردم برای پیشرفت و صیانت کشور لازم است. نه این‌که اگر عده‌ی زیادی شرکت نکردند، اینها به نظام «نه» گفته‌اند؛ به‌هیچ‌وجه این‌طوری نیست. آنهایی که به‌خاطر نه گفتنِ به نظام نمی‌آیند، درصد خیلی کمی‌اند. یک عده به‌خاطر بی‌حالی نمی‌آیند؛ یک عده به‌خاطر بی‌حوصلگی نمی‌آیند؛ یک عده روز جمعه کار دیگری دارند و نمی‌آیند؛ اینها را شما راه بیندازید والا کسانی که معتقد به نظام و قانون اساسی نیستند و دلشان برای بیگانگان و نفوذ آنها پر میزند و منتظر آمدن بیگانگان هستند، درصد بسیار کمی‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی