Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش فروش نمایشگاه قرآن امسال در بخش‌های ناشران، محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و محصولات دیجیتال آثار متنوعی را با رویکرد رونق تولید عرضه کرده که درپی استقبال علاقمندان گردش مالی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومانی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تاریخ ۲۳ اردیبهشت تا چهارم خرداد در مصلی امام خمینی(ره) برپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 بخش فروش نمایشگاه شامل بخش ناشران، محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و محصولات دیجیتال است که آثار متنوعی را به علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان ارائه کرده است.

 

امسال برخلاف ادوار گذشته، تصدی‌گری بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم بر عهده معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است درحالی‌که سال‌های قبل مجری این بخش، بنیاد ملی مد و لباس و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بود.

 

 در بخش عفاف و حجاب این دوره از نمایشگاه، ۱۳۱ غرفه با محوریت عرضه چادر، شال و روسری و ملزومات حجاب در سالن شبستان اصلی مصلی فعالیت می‌کنند.

 

 

ویژگی بخش عفاف و حجاب این دوره از نمایشگاه این است که شرایط ثبت نام متقاضیان غرفه‌ با شفافیت کامل در سایت اعلام شد و بر مبنای آن تنها افرادی که دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت و معدن یا بنیاد ملی مد و لباس بوده اند، توانسته اند در این دوره نمایشگاهی دارای غرفه باشند.

 

 از دیگر ویژگی های مهم این بخش از نمایشگاه، چیدمان و انتخاب مکانی غرفه‌ها بر اساس حروف الفبا است که برای نخستین‌بار انجام شده و برای فروشندگان این بخش به عدالت نزدیک‌تر است.

 

 

 

 از دیگر بخش های فروش نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بخش صنایع دستی است که در شبستان اصلی مصلی حضور دارند و صنایع دستی و تولیدات ایرانی را عرضه می کنند رویکردی که به رونق تولید کمکی شایان می کند.

 

 

در این بخش  محصولات مختلفی از صنایع دستی و تولیدات داخلی اعم از تابلو فرش، محصولات زینتی مذهبی، انگشترهای منقش به آیات قرآن، صنایع دستی، نقوش آیات قرآن کریم  روی سنگ‌های فیروزه‌ای، حکاکی روی شیشه و لیوان، و انواع صنایع داخلی عرضه شده که حمایت بیشتر مسئولین از آنها می‌تواند مانع واردات کالای مشابه و موجب ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

 

 

متاسفانه امروز برخی از کشورها با کپی برداری از صنایع دستی ایرانی این محصولات تقلبی را به قیمت ارزان وارد کشور می کنند و صدالبته خریداران داخلی با نگاهی ظاهری به این اجناس مشتری آن می شوند، نکته ای که برخی از غرفه داران صنایع دستی در نمایشگاه قرآن هم به آن اذعان داشتند و تاکید کردند: متاسفانه محصولات وارداتی در بخش صنایع دستی اجازه نفس کشیدن به تولیدات و صنایع دستی ایرانی را نمی دهد که لازم است در سالی که با نام رونق تولید نام گرفته تدبیری از سوی مسئولین در این زمینه اندیشیده شود.

 

«محمدتقی حق بین» در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به بخش های فروش  این دوره از نمایشگاه گفت: بخش فروش این دوره از نمایشگاه قرآن کریم شامل کتاب، نرم افزار و دیجیتال و محصولات فرهنگی  و تابلو فرش، حجاب و عفاف و آثار هنری است.

 

مدیر بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به استقبال مردم از این بخش ها گفت: بخش فروش سال گذشته نمایشگاه طبق آماری که اعلام شد، سه و نیم میلیارد تومان فروش داشته است، ولی امسال تا روز اول خرداد ماه این آمار به مرز هشت میلیارد تومان رسید که امسال با وجود افزایش قیمت ها و شرایط اقتصادی مردم از بخش عفاف و حجاب، محصولات فرهنگی و تابلو فرش ها و صنایع دستی استقبال خوبی انجام شد که پیش بینی می کنیم، فروش این بخش به مرز 10 میلیارد تومان افزایش یابد.

 

 

وی تاکید کرد: در سال های گذشته بخش فروش دارای سه مدیریت مجزا بود که امسال همه بخش های فروش نمایشگاه قرآن به یک مدیریت سپرده شد. در واقع بخش اقتصادی نمایشگاه امسال بخش مستقلی بود که این موجب شد، این بخش از نظر کمی و کیفی توسعه یابد، به گونه ای که  تعداد غرفه ها 30 تا 40 افزایش یافت و دربخش کیفی هم سعی ما در این راستا بود که  از ناشران مهم برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم، به همین جهت بخش کتاب هم از تنوع برخورد دار بوده است.

 

 حق بین در رابطه با افزایش قیمت چادر و تاثیر در خرید آن با توجه به اینکه این محصول، محصولی وارداتی است و نیز حمایت از تولید کنندگان داخلی چادر، گفت: کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد به عنوان تنها واحد تولید کننده چادر مشکی کشور است، به همین جهت تدبیری اندیشیدیم و غرفه نذر حجاب را برپا و پارچه‌های چادری شهرکرد را عرضه کرده ایم و خوشبختانه از این بخش با استقبال بالایی مواجه شده است.

 

مدیر بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: ما سعی کردیم فروشندگان را از بین تولید کنندگان اصلی حجاب و عفاف انتخاب کنیم و فروشندگان پارچه چادری هایی که برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند، از کسانی باشند که بر قیمت های فروشی آنها کنترل داشته باشیم.

 

حق بین خاطرنشان کرد: با وجود افزایش قیمت بین 40 تا 45 درصد محصولات فرهنگی و حجاب و عفاف اما در عین حال فروش این بخش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان نماز جمعه خطبه نماز جمعه مراسم شب قدر ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان مجلس اردبیل احیای شب قدر رونق تولید بخش فروش نمایشگاه قرآن کریم گردش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!

به گزارش جماران؛ به گفته رئیس پیشین هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هزینه پرداخت‌شده برای فیلترشکن گاه بیشتر از هزینه‌ای است که برای استفاده از اینترنت به اپراتورها پرداخته می‌شود. همچنین، گردش مالی این کسب‌وکار به اندازه گردش مالی یک اپراتور اینترنت است.

حسین اسلامی، رئیس پیشین هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا شرحی از وضعیت تجارت فیلترشکن در ایران ارائه کرد و گفت: از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون با حجم بیشتری از معامله فیلترشکن در کشور مواجه هستیم و هرچند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دولتمردان دیگر هم تاکید داشته‌اند که فروشندگان فیلترشکن باید شناخته‌ شوند اما تاکنون هیچ گزارش شفافی درباره مجموعه‌هایی که این کسب‌وکار را پیش می‌برند به دست نیامده است. 

وی افزود: در حال حاضر هر یک از ما ماهانه رقمی را برای خرید فیلترشکن می‌پردازیم و این خدمت در سبد خرید خانوار وارد شده و جایگاه مهمی در این سبد دارد و حتی گاه در شهری مانند تهران شاهد هستیم هزینه پرداخت‌شده برای فیلترشکن بیشتر از هزینه‌ای است که برای استفاده از اینترنت به اپراتورها پرداخت می‌شود. 

اسلامی اظهار کرد: با این تفاسیر تصویری که از گردش مالی این کسب‌و‌کار حاصل می‌شود می‌تواند دربرگیرنده ارقام هنگفتی باشد اما چون ارقام شفاف نیست، نمی‌توان رقم دقیقی را از درآمد مجموعه‌های عرضه‌کننده عنوان کرد. اما می‌توان گفت که گردش مالی این کسب‌وکار به اندازه گردش مالی یک اپراتور اینترنت است در حالی که عرضه‌کنندگان اینترنت مالیات پرداخت نمی‌کنند. 

رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: کارایی کسب‌وکارهای مرتبط با فیلترشکن به ناکارآمد شدن سیاست فیلترینگ در کشور انجامیده و حتی در استفاده همزمان از سرویس‌های داخلی و خارجی اختلال ایجاد کرده است؛ به طور مثال وقتی فیلترشکن فعال است امکان استفاده از پلتفرم‌های بانکی از بین می‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: فارغ از چالش‌های مرتبط با کسب‌وکارها، اجبار به نصب فیلترشکن‌ خانواده‌ها را در محدودسازی دسترسی کودکان در فضای اینترنت به چالش کشانده و همچنین احتمال نصب بدافزارها را بالا برده و امنیت تلفن‌های همراه را پایین آورده است، این در حالیست که نسل جوان‌تر که به نسل «زِد» معروفند، بیشتر تقاضای دسترسی به فیلترشکن را دارند اما عمومیت استفاده از این خدمت همه نسل‌ها و از نظر جغرافیایی همه کشور را دربرگرفته است زیرا امروز حتی در ساده‌ترین امور مانند به‌روزرسانی برنامه‌ها در گوگل‌پلی نیاز به فیلترشکن است در حالی که وزیر ارتباطات خود به صراحت اظهار داشته‌اند که نظر کارشناسی ایشان هم بر رفع فیلتر گوگل‌پلی است. 

اسلامی گفت: به هر حال این کسب‌وکار امروز به بیزنس بزرگی تبدیل شده که به نظر نمی‌رسد بتوان به راحتی آن را کنترل کرد؛ در حال حاضر بیشتر دسترسی‌ها به زمان پیش از فیلترینگ برگشته و آنچه به جا مانده نارضایتی‌های جدی، مشکلات امنیتی و تحمیل هزینه خرید فیلترشکن به خانوار است. 

این کارشناس درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت فیلترشکن توضیح داد: قیمت این سرویس را سختی دسترسی به آن مدیریت می‌کند؛ وقتی دسترسی به فیلترشکن سخت می‌شود در شرایطی که بخشی از جامعه در فضاهای فیلترشده از قبیل اینستاگرام، تلگرام و توییتر کسب‌وکار خود را به طور مستقیم و غیرمستقیم پیش می‌برند، ناچار به پرداخت هزینه فیلترشکن هر قدر هم بالا هستند زیرا در غیر این صورت با از بین رفتن کسب‌وکار خود مواجه می‌شوند و اینجا دیگر عرضه و تقاضا در قالب یک رفتار اقتصادی مطرح نیست. 

وی تصریح کرد: به یقین اخلاق ملی و دینی جامعه ایرانی دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی یا ضدامنیت ملی را  تحمل نمی‌کند با این حال دامنه فیلترینگ امروز به اندازه‌ای وسیع شده که حتی کسانی که درگیر این چالش‌های غیراخلاقی و غیردینی نیستند با فیلترینگ در کشمکش هستند. 

اسلامی در ادامه از ناامن بودن مبادی تامین فیلترشکن گفت و اظهار کرد: مبادی امن نیستند زیرا کسب‌وکارهای فعال در این حوزه شناسایی نشده‌اند و ارتباطات تامین‌کنندگان داخلی با اشخاص حقیقی و حقوقی است که در خارج از کشور هستند در نتیجه ما با هیچ مجموعه پاسخگویی مواجه نیستیم و حتی در داخل حاکمیت نیز کسی نمی‌تواند شناسایی کند که چه مجموعه‌هایی فیلترشکن عرضه می‌کنند و البته که تامین‌کنندگان سعی دارند خود را در بالاترین سطح ناشناخته بودن نگاه دارند تا کسب‌وکارشان دچار مشکل نشود. 

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد