Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@16:31:14 GMT

پمپئو: خواهان جنگ با ایران نیستم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۳۹۵

پمپئو: خواهان جنگ با ایران نیستم

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه وان آمریکا درباره تنش‌های اخیر میان آمریکا و ایران گفت: رئیس جمهور به دنبال جنگ نیست. من به دنبال جنگ نیستم. امروز صبح با شاناهان وزیر دفاع صحبتی داشتم. هیچ کسی در این دولت نیست [که خواهان جنگ باشد].هیچ کدام از ما این را نمی‌خواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در ادامه گفت: اما من فکر می‌کنم که ایرانی‌ها باید درک کنند. همان‌طور که رئیس جمهور در پیامی توییتری گفت، ما از منافع آمریکایی حفاظت خواهیم کرد.

وی همچنین با طرح این ادعا که [ما متوجهیم که ایران نیروی بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه است] افزود: وقتی به جاهایی مانند لبنان، سوریه، عراق و یمن نگاه کنید معلوم می‌شود که ایران عامل مخرب آن‌جا است؛ لیست بلندی از مکان‌های این چنینی وجود دارد.

پمپئو در ادامه با تکیه بر ادعای دولت ترامپ که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است گفت: ما به آن‌ها اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند و اجازه ادامه دادن به برنامه موشکی‌شان را نخواهیم داد. مشغول یک کارزار دیپلماتیک و اقتصادی هستیم تا از دستیابی آن‌ها به منابعی برای این کارها جلوگیری کنیم و تا کنون بسیار موفق بوده‌ایم.

مایک پمپئو درباره این که آمریکا در میان این تنش‌های ایجاد شده اخیر به چه اطلاعاتی استناد می‌کند و آیا این اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران هستند یا نه گفت: تهدیدهایی که در چند هفته اخیر متوجه آن‌ها بوده‌ایم، درباره برنامه هسته‌ای آن‌ها نیست و در رابطه با تلاش‌های معمول آن‌ها یعنی بکارگیری نیروهای ایرانی و «نیروهای نیابتی ایران» در خاورمیانه بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش و نسبت دادن «چهل سال تروریسم» به ایران مدعی شد: [ایران] هدف نابودی آمریکا و اسرائیل را دارد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که چهل سال دیگری وجود ندارد. این درست است که وقتی مقابله می‌کنید تنش‌ها شدت می‌گیرند. وقتی ما روی کار آمدیم آمریکا ایران را «نازپرورده» کرده و اجازه داشتن صدها میلیون دلار را به آن‌ها داده بود که می‌توانستند از آن برای توسعه شبکه‌ها و گنجایش ترورشان استفاده کنند. ما مطمئنیم که برخی از تلاش‌های ایران را بر هم زده‌ایم.

وی ادامه داد: شاناهان و من به ارائه طیف کاملی از انتخاب‌ها به رئیس جمهور ادامه خواهیم داد تا بتوانیم از آمریکایی‌ها محافظت کنیم و بتوانیم از درگیری با ایران جلوگیری کنیم و این مأموریت پیش رو است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش خواهان توافقی است که پایان جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی را تضمین کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش خواهان دستیابی به یک توافق جامع است که به تجاوزگری پایان دهد و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه را تضمین و یک توافق جدی برای مبادله اسیران محقق کند.

هنیه افزود: ما هیئت خود را با مواضع مثبت با تکیه بر این نکته با اهمیت که اولویت ما توقف جنگ علیه مردم است و یک موضع اساسی است، به قاهره فرستادیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس  ادامه داد: مفهوم توافق چیست اگر آتش بس اولین نتیجه آن نباشد.

هنیه در ادامه گفت که جهان گروگان یک حکومت افراطی شده است و سران آن می خواهند برای ادامه تجاوزات و گسترش دایره درگیری‌ها، توجیهات دائمی اختراع کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت، آمریکا که به تجاوزات اشغالگران سرپوش گذاشته است، باید به جای تهیه سلاح های مخرب و نابودکننده به اشغالگران جلوی آن‌ها را بگیرد.

در سایه حواشی متعدد مربوط به مذاکرات قاهره درباره توافق آتش بس در غزه، رسانه‌های عبری گزارش دادند که حماس اصرار دارد که پایان جنگ در توافقنامه به شکل مکتوب نوشته شود و تنها به تضمین‌ها قانع نیست.

یک منبع مصری آگاه درباره دور جدید مذاکرات که در قاهره برای بحث درباره تبادل اسرا و پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد اعلام کرد که اکنون توپ در زمین اسرائیل است و حماس خواستار شفاف سازی برخی بندهای ذکر شده در پیشنهاد توافق می‌باشد که اخیراً به این جنبش تحویل داده شد.

حمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد: نرمش حماس در مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا هرگز به‌معنای عقب‌نشینی این جنبش از چهار شرط اصلی خود که قبلاً اعلام کرده بود نیست؛ یعنی توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان غزه به مناطق خود و بازسازی این منطقه و ارسال کمک‌های مستمر و کافی به آن.

منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شودمقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • استقلال خوزستان خواهان تغییر داور بازی سپاهان
  • اولدترافورد در شوک؛ بایرن خواهان تن هاخ!
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!