Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:12:50 GMT

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز چهارم خرداد ماه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۴۹۹

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز چهارم خرداد ماه

اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، ،تکذیب فهرست‌های منتشره‌ی منتسب به فراکسیون امید، ارجاع ماده مربوط به تعیین تکلیف موتور سیکلت‌های فرسوده به کمیسیون صنایع و ...از جمله مهمترین اخبار امروز ( شنبه) چهارم خرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و سخنرانی سردار سرلشگر پاسدار غلامعلی رشید؛ فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر اولین دستور کار جلسه علنی امروز مجلس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح الحاق جزء ۳ به بند ۵ ماده ۶ قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و لایحه حفاظت از خاک از دیگر دستورکارهای جلسه علنی امروز بود.

علی لاریجانی در دستور امروز با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن دعوت از سردار سرلشکر رشید، گفت: سردار رشید یکی از زبده‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس بود.

در ادامه جلسه سردار رشید با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است. امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. ما عزت و بزرگی ملت عزیزمان را از درون خون و حماسه به دست آورده‌ایم و در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.

در حاشیه این جلسه رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تکذیب فهرست‌های منتشره‌ی منتسب به فراکسیون امید برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس گفت که هنوز فهرست مورد نظر این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه قطعی نشده است.

ناطقین امروز مجلس

نماینده دشتستان: شرایط کشور محصول عملکرد همه مسؤولان کشور است

شهریاری: با آمدن رییسی مردم به خشکاندن ریشه فساد امیدوار شدند

مقصودی: دشمن انقلاب بیکاری جوانان، تورم و ناامیدی است

پژمانفر: مجلس دهم اقدامی برای حل مسائل معیشتی مردم انجام نداد

***

نمایندگان مجلس ماده‌ای مربوط به تعیین تکلیف موتورسیکلت‌های فرسوده را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند. این ماده اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری را مکلف می‌کرد که وسایل نقلیه خود را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند.

 طرح اصلاح بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت که نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان که پیش از این به مصوبه مجلس در این زمینه ایرادهایی را وارد کرده بود، مواردی از این مصوبه را اصلاح کردند.

جهت بررسی بیشتر، گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط آزادی‌خواه سخنگوی این کمیسیون در پی تقاضای ۴۴ نماینده مجلس شورای اسلامی برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی قرائت و به قوه قضاییه ارجاع شد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی حاجی دلیگانی: منتظر تهیه پیشنهاد مدونی برای تعیین تکلیف اختصاص ۱۴ میلیارد دلار و موضوع مسکن هستیم

تذکر نماینده ملایر به چهار وزیر کابینه

نماینده شهریار: با طرح افزایش تعداد نمایندگان موافقت شود

لاریجانی در پاسخ به سلیمی: صدا و سیما از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند

صفری: افزایش لحظه‌ای قیمت خرید و اجاره مسکن عرصه را بر مستاجران تنگ کرده است

تذکر نماینده اهل سنت به رییس صدا و سیما

برومندی: ما پشت سر رهبر خود ایستاده‌ایم

***

بررسی ایراد شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با اصلاح  این لایحه  موافقت کردند.

این گزارش در حال تکمیل است...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمران به معروف و ناهیان از منکر اصل 44 سردار رشید علي لاريجاني فتح خرمشهر فراکسیون امید لایحه حفاظت از خاک محمدرضا عارف موتورسیکلت فرسوده مهمترین اخبار امروز مجلس هيات رئيسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا