Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@02:18:29 GMT

نمایشگاه قرآنی مسکو؛ نماد همدلی مسلمانان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۵۴۸

نمایشگاه قرآنی مسکو؛ نماد همدلی مسلمانان

به گزارش ایکنا؛ به همت رایزنی فرهنگی ایران در مسکو عصر روز پنج‌شنبه(دوم خرداد) نمایشگاه هنرهای قرآنی سه تن از هنرمندان ایرانی در مرکز فرهنگی دار در مسکو افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثاری از سه هنرمند ایرانی شامل علیرضا نوروزی خوشنویسی، آتنا اسفندیار تذهیب و فاطمه جان‌قربان نقاشی قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته و این نمایشگاه تا ششم خرداد هر روز از ساعت ۱۱ تا هشت و نیم شب میزبان علاقمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه، علاقه مندان به هنر دینی، ایلدار علاءالدینف، مفتی شهر مسکو، احمد حیدریان، معاون سفیر ایران در روسیه و نمایندگان رسانه‌های خبری حضور داشتند.

محمد بشیر، رئیس مرکز فرهنگی دار در سخنانی، تجربه همکاری با رایزنی فرهنگی ایران در روسیه را بسیار سودمند خواند و این نمایشگاه را در ماه رمضان نشانه‌ای از علاقه مندی هنرمندان مسلمان به قرآن دانست.

ایلدار علاءالدینف، مفتی شهر مسکو در این مراسم ضمن برشمردن فضایل ماه رمضان، این ماه را ماه در برگیرنده شب‌های قدر و زمان «صلح» و «سلام» خواند.

امام جمعه مسکو با تفسیر کوتاه آیاتی از سوره قدر، سلام را در شب‌های قدر نشانه‌ای از دوستی جامعه مسلمانان به یکدیگر دانست و برپایی نمایشگاه هنرهای قرآنی هنرمندان مسلمان ایرانی را نشانه‌ای از دوستی و محبت جامعه مسلمانان نسبت به یکدیگر دانست.

وی قرآن کریم و وجود مبارک حضرت رسول را در میان مسلمانان پیوند دهنده‌هایی توصیف کرد که می‌تواند پیوند میان مسلمانان را استوارتر کند و شکل گیری نمایشگاه هنرهای قرآنی را نمونه خوبی از پیوندهای دینی دانست.

مفتی مسکو آثار عرضه شده در نمایشگاه را بسیار با ارزش و زیبا توصیف کرد و از همکاری ایران در این رویداد مهم تشکر کرد.

احمد حیدریان، معاون سفیر ایران در فدراسیون روسیه در این مراسم قرآن را سراسر زیبایی توصیف کرد و گفت: وقتی این زیبایی ذاتی با خلاقیت‌های هنری آمیخته می‌شود، اثرگذاری آن دو چندان شده و می‌تواند مخاطبان وسیع‌تری پیدا کند.

وی همکاری‌های دو کشور را در حوزه فرهنگی رو به گسترش توصیف و اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها در آینده بیشتر افزایش یافته و هنرمندان دو کشور بتوانند خلاقیت‌های هنری خود را به یکدیگر عرضه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا روسیه نمایشگاه ایران هنرمندان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد. در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت و گو کرد. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

این نشست، نخستین نشست بررسی تحولات خاورمیانه بریکس با حضور اعضای جدید این گروه است. علاوه بر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی، نمایندگان چهار کشور از پنج عضو جدید گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر،‌اتیوپی و امارات متحده عربی در این نشست حضور یافته‌اند. نماینده عربستان سعودی دیگر عضو جدید گروه بریکس همانند دیگر نشست‌های این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ در این نشست حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد