Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی تا به حال در حوزه عفاف و حجاب هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند و این مسأله در کشور رها شده است، گفت: درمقابل این بی‌تحرکی، دشمن با کلیه ابزارها به دنبال قبح‌شکنی است.به گزارش بلاغ،فرشته ولی‌مراد فعال حوزه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار  در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: دستگاه‌های فرهنگی تا به حال در حوزه عفاف و حجاب هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند، اینکه فرهنگ جامعه مبتنی بر فرهنگ عفاف باشد با برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما بسیاری از دستگاه‌های متولی فرهنگی برای حوزه زنان و خانواده برنامه‌ای ندارند، یعنی پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی اینگونه بوده است. 

ولی‌مراد معتقد است دو جریان سیاسی حاکم تعمداً  به مسائل مربوط به زنان وارد نشده‌اند و تصریح کرد: این شرایط را به این دلیل تعمدی می‌دانم که اصولگرایان در حوزه زنان فکر و برنامه‌ای نداشته و به اظهارنظرهای فردی بسنده کرده‌اند و جریان اصلاح‌طلب هم در این حوزه در مقابل غرب واداده است. به همین دلیل مولاوردی می‌گوید نباید از ابتدا بنای حجاب اجباری را می‌گذاشتیم.

وی افزود: در واقع جریان اصلاح‌طلب نمی‌خواهد برنامه‌ای در جمهوری اسلامی برای زنان و خانواده وجود داشته باشد تا به دنبال برنامه‌های دیکته شده غرب بروند.

این فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: در مقابل بی‌برنامگی ما در این زمینه، دشمن با برنامه جلو می‌رود تا ما با اهداف انقلاب اسلامی نرسیم. 

وی نبود نظارت در زمینه عفاف و حجاب چه از سوی مجلس چه از سوی دیگر دستگاه‌ها و قوا را دلیل دیگر شرایط موجود حجاب در کشور دانست و گفت: وقتی نظام یک کشور اسلامی باشد حجاب به عنوان یک قانون اجتماعی باید از سوی این نظام مراقبت شود. 

ولی‌مراد با اشاره به اینکه بی‌تحرکی دستگاه‌ها در مقابل بی‌حجابی و بدحجابی موجب  آزرده شدن مردم شده است، گفت:‌رسما مسأله حجاب در کشور ما از سوی دستگاه‌های مسؤول رها شده است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند مسأله حجاب را تحلیل سیاسی کنند، این مسأله به هیچ وجه ماهیت سیاسی ندارد و عدم رعایت آن هم چالش فرهنگی و اخلاقی در جامعه را به دنبال دارد. 

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه اتفاقات و اعتراضات اخیر در مقابل حجاب نمی‌تواند به صورت خود به خودی اتفاق افتاده باشد، گفت: رسانه‌های دشمن  با برنامه‌ریزی برای تهیه خوراک فکری ایرانیان در حال محتواسازی  در این زمینه هستند و علاوه بر تولید رسانه‌ای، برای این قبح‌شکنی و قانون‌شکنی تلاش می‌کنند. 

وی با یادآوری اتفاق هفته گذشته در دانشگاه تهران بیان داشت: کسانی که به عنوان دانشجو در این مراسم شرکت کرده‌اند در واقع مهره‌های دشمن بوده‌اند و عده‌ای هم ملعبه آنها شدند. 

ولی‌مراد گفت: مسأله ما در حوزه عفاف و حجاب نقص کار فرهنگی در جهت حفظ یک ارزش اسلامی است، در حالی که دشمن با کلیه ابزارها به دنبال قبح‌شکنی از آن است. 

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن با کلیه ابزار و با کمک فضای مجازی و رسانه‌ها برای تقابل با نظام اسلامی به میدان آمده که یکی از شاخص‌ترین این فعالیت‌ها مقابله با رعایت حجاب است.

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه مسأله پوشش همواره در همه جوامع اسلامی رعایت می‌شده و این مسأله کرامت بخش زنان  عنوان می‌کنند، گفت: پس از انقلاب اسلامی و بروز و ظهور قدرت اسلام به ویژه حجاب اسلامی،‌ دشمن با اشکال مختلف با دستورات اسلام مقابله می‌کند به خاطر همین موضوع می‌بینیم شبکه‌های معاند به ترویج همجنس‌بازی و بی‌حیایی روی آوردند و این مسأله در کنار بی‌تحرکی دستگاه‌های مسؤول موجب آسیب به جامعه شده است. 

وی تأکید کرد: ما در مقابل نظام اسلامی و برای حفظ این نعمت بدون برنامه پیش رفته‌ایم. اینکه افراد دغدغه‌مند به صورت انفرادی دراین زمینه فعالیت کنند چاره حل این مسأله نیست بلکه باید برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آسیب‌ها وجود داشته باشد. 

ولی‌مراد گفت:‌ در گذر چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر جلوه‌ای از حجاب و رعایت عفاف در جامعه می‌بینیم حاصل تربیت خانواده‌هاست که با زحمت فرزندانشان را در این زمینه تربیت کرده‌اند نه دستگاه‌ههایی که مسؤولیت دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اسم مجلس دوازدهم را «ایمان و امید» می‌گذارم، مجلس آتی ممکن است در معرض خطر تفرقه باشد که این امر می‌تواند منجر به شکست و ناامیدی در مجلس دوازدهم شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سعید آجرلو نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه بهارستان دوازدهم گفت: اسم مجلس دوازدهم را «ایمان و امید» می‌گذارم، یک وجه مجلس آتی ممکن است خطر تفرقه باشد که منجر به شکست و ناامیدی در مجلس دوازدهم شود، وجه دیگر هم می‌تواند حل مسئله و کارآمدی مجلس باشد.

وی افزود: درون بهارستان و بیرون بهارستان در حوزه انتخابیه تهران بسیار متفاوت است، ما به میزانی که درون بهارستان فعال هستیم باید بیرون بهارستان هم فعال باشیم، یعنی با مردم مرتبط باشیم و وظایف نمایندگی خود را انجام دهیم.

آجرلو اظهار داشت: بیرون از صحن نمایندگان حوزه انتخابیه تهران نباید غیر فعال باشد کمااینکه در سایر حوزه‌های انتخابیه به این صورت است، مردم باید احساس کنند که نماینده دارند و قدرت نماینده در جهت اهداف آن‌ها بکار می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: ما در صحن باید به سیاستگذاری و تقنین بپردازیم و بیرون از صحن باید به مشکلاتی جاری مردم بپردازیم و خط قرمزمان دخالت کردن در عزل و نصب دولتی است.

آجر لو ابراز داشت: ما باید با استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تعاملات لازم را داشته باشیم تا مشکلات مردم را مرتفع کنیم و این به معنای دخالت در امورات اجرایی نیست.

وی افزود: امثال شهید چمران و شهید دیالمه بر صندلی‌های مجلس سوار شدند و اجازه ندادند که صندلی‌های مجلس برآن‌ها سوار شوند، اگر نماینده به دنبال خودرو و مزایای دیگر نمایندگی باشد یعنی صندلی بر او سوار شده است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده قطعا درصورت حضور در مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم، نماینده‌ای که در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنم مگر می‌تواند به وظایف نمایندگی خود عمل کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: بروکراسی ضد تحول محافظه کاری در نظام دیوانی خود داریم که اجازه نمی‌دهند کشور پیشرفت کند و هر بار استدلال متفاوتی را مطرح می‌کنند، این بروکراسی متأسفانه در شرکت‌ها دولتی و نظام بانکی نیز حاکم است، مجلس دوازدهم باید با این اقلیت پر زور مواجه شود.

آجرلو اظهار داشت: سبک زندگی غربی در حال رویاروی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و نمی‌توانیم نسبت به آن منفعل باشیم، بنابراین باید قانونگذاری جامعی در حوزه فضای مجازی داشته باشیم تا نظمی جدیدی در این حوزه ایجاد شود.
وی در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت: موافق لایحه عفاف و حجابی هستم که در مجلس یازدهم به تصویب رسید، زیرا، در مواجه با جرم بی حجابی بازدارندگی ایجاد می‌کند، زیرا، بین کسانی که پروژه امنیتی در کشور اجرا می‌کنند با هنجارشکنان عادی تفاوت قائل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



وی افزود: اگر لایحه عفاف و حجاب به صحن می‌آمد بهتر بود، این لایحه موضوعات ایجابی و فرهنگی را هم دیده است، این جامع‌نگری یعنی راه حل بلند مدت برای رفع مشکلات حوزه عفاف و حجاب.

آجرلو ابراز داشت: ما باید اقدامات تبیینی و فرهنگی متعددی داشته باشیم، از سوی دیگر بازدارندگی لازم را هم در لایحه عفاف و حجاب داریم که در کنار یکدیگر می‌تواند التهابات اجتماعی را کاهش دهد. از این حیث لایحه عفاف و حجاب لایحه مناسبی است.
وی ادامه داد: خطر دو قطبی شدن و تفرقه در مجلس دوازدهم زیاد است، مجلس یازدهمی که رهبر انقلاب بر انقلابی بودن آن تأکید داشتند برای مشکلات کشور راه حل جدید ارائه کرد و فضای کشور در دهه نود را تغییر داد.

آجرلو اظهار داشت: ممکن است نامزد‌ها از لیست‌های متفاوت باشد، اما برای رفع مشکلات اتفاق نظر دارند، این همان برادری سیاسی است که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند، بنظر رسیدن به چنین شرایطی بسیار سخت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



وی در خصوص نحوه ریاست مجلس یازدهم گفت: قالیباف عملکرد خوبی دارد، در همین مجلس هم بسیاری از نمایندگان با ایشان اختلاف نظر‌هایی داشتند که در صحن مطرح می‌کردند، یکی از خصیصه‌های ریاست مجلس تعامل با جریانات مختلف است.

آجرلو افزود: معتقدم قالیباف شانس اول ریاست مجلس است، ذوالنوری هم آرایی دارد، اما بیشترین رأی را برای ریاست مجلس را قالیباف دارد، در خصوص نیکزاد و متکی هم اطلاعی ندارم.

این نامزد دور دوم مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: بنظر هیأت رئیسه مجلس قطعاً تغییراتی خواهد داشت، معتقدم روابط با فراکسیون اقلیت اصلاح طلبان باید بر اساس کار و حل مسئله تعریف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه حجاب و عفاف در ارومیه برپا می‌شود
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟