Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@03:40:50 GMT

انتقام جویی عجیب همسر سابق، درفضای مجازی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۸۶۱

انتقام جویی عجیب همسر سابق، درفضای مجازی

رئیس پلیس فتا پایتخت، از شناسایی و کشف پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم که همسر سابق شاکیه بوده با در اختیار داشتن تصاویر وی اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ "تورج کاظمی"، گفت: در پی شکایت شهروند خانمی ۳۹ ساله ساکن غرب تهران در خصوص انتشار برخی از تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، تجسس‌های پلیسی در این زمینه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: شاکیه در تحقیقات خود گفت: به فرد خاصی مشکوک نیستم و نمی‌دانم این تصاویر چگونه در دست افراد غریبه قرار گرفته است حتی متهم علاوه بر انتشار آن‌ها در شبکه اجتماعی تلگرام شماره تلفن همراه و برخی دیگر از تصاویرم را در یکی از کانال‌های غیر اخلاقی قرار داده و این موضوع برایم خیلی درد آور و ناراحت کننده می‌باشد و مدام مورد مزاحمت تلفنی اشخاص غریبه واقع می‌گردم حتی این فرد با عکس آزاد من اقدام به تشکیل کانال با محتویات مستهجن نموده و با افراد مختلف چت و گفتگو می‌نماید سپس شماره همراه مرا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
رئیس فتا تهران بزرگ، در ادامه گفت: به دلیل اهمیت بالای موضوع، کارشناسان پلیس به صورت ویژه اقدام به بررسی پرونده کردند که در قدم اول مشخص شد شماره‌ای که متهم با آن اقدام به درست کردن صفحه‌ی اجتماعی جعلی کرده متعلق به یک زن است و شاکیه هیچ شناختی از وی ندارد، لذا ماموران باید به دنبال یافته‌های دیگری باشند، چون هیچ ردپا و سرنخی از متهم و انگیزه اقدامات مجرمانه او برای پلیس آشکار نبود، ولی در ادامه، تحقیقات کاراگاهان پلیس منتج به نتیجه شد و بررسی‌های فنی و پلیسی، هویت متهم ناشناس را آشکار کرد و پلیس دریافت که خط همراه مذکور در اختیار مردی ۴۱ ساله به نام "مهران" ساکن غرب تهران و در نزدیکی منزل شاکیه است.
وی افزود: بر این اساس، ظن پلیس به آشنایان شاکی معطوف شد و در تحقیقات انجام شده یکی از آشنایان شاکیه، شناسایی و ماموران پس از شناسایی محل سکونت وی ضمن هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای متهم را به پلیس منتقل کردند که به محض مواجهه مشخص شد که وی همسر سابق شاکیه است و او بوده که با انگیزه انتقام جویی از شاکیه اقدامات مجرمانه‌ای را علیه او در فضای مجازی انجام داده است.
رئیس پلیس فتا پایتخت، تصریح کرد: با این اتفاق متهم راهی جز اعتراف نداشت و اظهار داشت که فقط قصد داشته از همسر سابق خود انتقام بگیرد و برای همین اقدام به انتشار تصاویر ایشان در فضای مجازی کرده است.
سرهنگ کاظمی در خاتمه به کاربران و شهروندان گرامی هشدار داد: هنجار سازی مثبت یکی از اصولی است که در هر تکنولوژی نوظهور باید رعایت شود فضای مجازی جای انتقام جویی نیست چرا که قاعده احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد از مهمترین مولفه‌های حقوق شهروندی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همسر سابق فضای مجازی غرب تهران تجسس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سانسور‌های عجیبِ صدا و سیما؛از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر

مجید قناد به تازگی در یک مصاحبه گفته است که در اوایل دهه شصت حتی دست زدن کودکان در صدا و سیما هم سانسور می‌شد. او گفته مجبور شده‌اند ۷ قسمت را دوباره فیلمبرداری کنند تا بچه‌ها تک انگشتی دست بزنند!

فرناز رهنما هم در مصاحبه دیگری گفته مجبور شده‌اند سکانس‌هایی را دوبار فیلمبرداری کنند تا او این بار نام همسرش را بدون کلمه «جان» صدا بزند. در این گزارش نگاهی کرده‌ایم به سانسور‌های عجیب و غریب در صدا و سیما.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سانسور‌های عجیبِ صدا و سیما؛از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال