Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:10:49 GMT

قرآن کریم باید در زندگی مردم پیاده شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۸۷۸

قرآن کریم باید در زندگی مردم پیاده شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛عبدالهادی فقهی‌زاده معاون وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با بیان اینکه برخی مطالعات قرآنی را به مطالعات هنجاری و غیرهنجاری تقسیم می‌کنندگفت: عموم مطالعات قرآنی که امروز شاهد آن هستیم، مطالعات هنجاری در جهت بازشناسی مبانی و زیرساخت‌هاست و در جهت بازگشایی گره‌های فهم و فراهم‌سازی برای بیان و در نهایت ایجاد زمینه‌های عمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شبهاتی از دل این مطالعات ضدهنجاری به صورت دائم می‌روید و امروز به زبان‌های مستقیم و غیرمستقیم، به زبان‌ها ساده و گاهی تخصصی شبهاتی مطرح می‌شود که ما چندان آمادگی پاسخگویی و حتی شناخت آن‌ها را نداشته‌ایم، اما خوشبختانه به یمن ظهور برخی از نهاد‌ها و مؤسسات که مولود انقلاب اسلامی است در مقام پاسخگویی برآمده‌ایم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: علاوه بر این مطالعات ما نباید از مطالعات غیرهنجاری غافل شویم و مراد از آن مطالعات مخالفانه بوده که در طول تاریخ نیز توسط مستشرقان رخ‌داده است، از زمان صفویه تعدادی از مستشرقان سال‌ها در کشور ما زندگی کرده و تاریخ ما را نوشته‌اند و حتی در گوشه‌های مختلف جهان اسلام حضور فعال داشتند و به زبان‌های مختلف عربی و فارسی مسلط بوده و آثاری را خلق کرده‌اند که گرایش‌های ضدهنجاری داشته است.

فقیهی‌زاده با اشاره به تشکیل گروه‌های تخصصی در این زمینه عنوان کرد: آنچه در این نمایشگاه عرضه‌شده کارنامه درخشان و مایه افتخاری است و مسئله قرآن و فعالیت‌های قرآنی ناظر به دو عرصه تولید و عرضه است، اما از عرضه تا راه‌یابی به مخاطب و زندگی مردم راه زیادی است که باید طی شود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: قرآن کتاب علم و زندگی است و نباید تنها در مرحله علم متوقف بمانیم، قرآن هیچ‌گاه هیچ مرده‌ای را مخاطب قرار نداده است، قرآن کریم کتاب زندگان و برای زندگی بوده و باید در زندگی مردم پیاده شود.

انتهای پیام/ح

آموزه‌های قرآنی در زندگی مردم راه پیدا کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود

 رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

 وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

 خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

 به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا