Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:48:18 GMT

۲۴ کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان نهاوند فعال است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۳۸۹۷

۲۴ کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان نهاوند فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی نهاوند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات روستایی شهرستان با نرخ ۶ درصد بیش از ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت فرش دست‌بافت ارزآوری بالایی برای کشور دارد و مواد اولیه آن وابستگی به واردات از سایر کشورها ندارد ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای اشغال وجود دارد اما سهم اشتغال در این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نهاوند افزود: در حال حاضر ۱۵۰ نفر بانوی سرپرست خانوار طی دو نوبت در کارگاه های فرش بافی نهاوند فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه شهرستان نهاوند در حال حاضر دارای ۲۴ کارگاه فعال تولید صنایع‌دستی شامل فرش دست‌باف، سفال و غیره است، گفت: امیدواریم با چهارچوب‌های تعریف‌شده در سال جاری بتوانیم تعداد زیادی از زنان سرپرست خانواده و دختران جوان شهرستان نهاوند را در این حوزه مشغول فعالیت کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند نیز عنوان کرد: سال گذشته در قالب ۲۴ طرح اشتغال‌زا مبلغ ۲ میلیارد و۵۵۰ میلیون تومان به بافندگان قالی در شهرستان نهاوند پرداخت‌شده که موجب اشتغال و بیمه ۱۵۰ نفر شده است.

بیژن ترابیان افزود: در حال حاضر ۴۸۰ قالی‌باف در نهاوند مشغول فعالیت هستند که سالانه ۹۶۰ تخته فرش دست‌بافت تولید می‌کنند.

کد خبر 4625524

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند تسهیلات اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان