Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:09:47 GMT

کاهش ۸۰ درصدی واردات کاغذ روزنامه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۴۲۸۵

کاهش ۸۰ درصدی واردات کاغذ روزنامه

به گزارش ایسنا، روند واردات کاغذ و توزیع آن در هفته‌های اخیر دچار حواشی شده بود که درنهایت با تعیین تکلیف وضعیت ارزی این کالا واردات و ترخیص آن از گمرک تسهیل شد. این در حالی است که کاغذهای وارد شده به دلیل این‌که وضعیت نحوه تخصیص ارز آن‌ها مشخص نبود، برای دریافت اسناد خرید و درنهایت اظهار به گمرک و ترخیص با مشکل روبه‌رو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاغذ که تا پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به کالاهای اساسی را دریافت می‌کرد، برای سال جدید وضعیت دریافت ارز آن با توجه به سیاست ارزی دولت مشخص نبود، ولی درنهایت با ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کالا موافقت شد.

آخرین آمار گمرک از واردت از این حکایت دارد که در فروردین‌ماه سال جاری از مجموع کاغذهای وارداتی، حدود ۵۵۰ هزار کیلوگرم کاغذ روزنامه به شکل رول یا ورق وارد شده که ارزش دلاری آن به ۴۸۰ هزار و ۳۷۶ دلار می‌رسد.

این در حالی است که در سال گذشته در فروردین‌ماه بیش از سه میلیون و ۱۲۰ هزار کیلوگرم از این نوع کاغذ با ارزش حدود دو میلیون و ۳۴۷ هزار دلار وارد کشور شده بود و نشان از کاهش ۷۹ درصدی از حیث منابع ارزی و ۸۰ درصدی حجم واردات در فرودین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد.

طبق آخرین اعلام مسئولان گمرک، در حال حاضر ترخیص کاغذ به صورت روان در حال انجام است و کاغذهای وارد شده به گمرک به طور طبیعی ترخیص می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ به طوری که تنها اظهارنامه‌ها از نظر اسنادی رسیدگی می‌شود و درصورت وجود سابقه تعیین ماهیت آزمایشگاه از همان نوع کاغذ بدون نیاز به بهره‌برداری و تعیین ماهیت مجدد کالای اظهاری ترخیص انجام خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه ایتالیایی لاریپوبلیکا نوشته است: «ناتو به صورت بسیار محرمانه دو خط قرمز ایجاد کرده که عبور از آنها توسط روسیه می‌تواند منجر به درگیری ائتلاف و مسکو شود.

ورود ارتش بلاروس به درگیری اوکراین و جانبداری از روسیه یکی از این خط قرمزهاست. به گفته تحلیلگران غربی، اگر روسیه نتواند اوکراین را شکست دهد، ممکن است بلاروس را وارد درگیری کند، اگرچه اوکراین در حال حاضر ضعیف شده است. با عبور روسیه از این خط قرمز ناتو ممکن است طرف کی‌یف را بگیرد.»

روزنامه ایتالیایی نوشته است: «دومین خط قرمز، تحرک نظامی علیه کشورهای حوزه بالتیک یا لهستان و همچنین حمله روسیه به مولداوی است. با توجه بالا بودن این احتمال، این خط قرمز توسط کشورهای حوزه بالتیک مطرح شده که به شدت از روسیه می‌ترسند.

به عقیده آنها، به محض اینکه جنگ روسیه در اوکراین تمام شود، بلافاصله با کشورهای بالتیک وارد جنگ می‌شود.

به طور کلی، بروکسل آمادگی خود را برای وارد شدن به درگیری اعلام کرده، اما اطمینان حاصل کرده روسیه از هر دوی این دو خط قرمز عبور نخواهد کرد.

علتش هم این است که اولا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بارها اعلام کرده که مینسک با اوکراین وارد جنگ نخواهد شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز تایید کرده که این درخواست را نخواهد داشت. دوم اینکه، مسکو بارها گفته قصد حمله به هیچ کشور اروپایی به ویژه کشورهای فقیر بالتیک را ندارد. پس پشت این «خطوط قرمز» چیزی جز وعده‌های توخالی و  تهدیدهای بی اساس نیست.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳