Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: بسیج سازندگی در قالب طرح جهادهمبستگی ملی و کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده، یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در استان گلستان نوسازی و بازسازی می‌کند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 18 هزار واحد مسکونی استان در سیل اخیر دچار خسارت شد که از این تعداد هفت هزار و 300 واحد تخریبی است و 10 هزار و 500 واحد مسکونی نیز به تعمیرات نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پنج هزار و 172 واحد مسکونی شهری و 12 هزار و 661 واحد مسکونی روستایی در حوادثی مانند طوفان، سیل، رانش زمین و غیره دچار خسارت شدند. تاکنون 11 هزار پرونده برای واحدهای مسکونی خسارت دیده تشکیل و بیش از 6 هزار پرونده نیز به بانک‌ها ارسال شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان ادامه داد: از این تعداد 445 پرونده منجر به انعقاد قرارداد با بانک شده است. 115 واحد مسکونی پی‌کنی و فونداسیون 52 واحد مسکونی نیز زده شده است. همچنین برای سه واحدمسکونی در آق‌قلا، گنبدکاووس و آزادشهر نیز پایان کار گرفته شد.

سپاه خراسان جنوبی 400 واحد مسکونی برای سیل‌زدگان گلستان می‌سازد5252 واحد مسکونی مددجویا ن بهزیستی با مشارکت سپاه ساخته می‌شودسپاه قدس گیلان سال گذشته 1000 واحد مسکونی تحویل محرومان داد

وی با اشاره به آغاز طرح ملی جهادهمبستگی و کمک بسیج سازندگی به بازسازی مناطق سیل‌زده بیان داشت: طبق‌ تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی منعقد شده، قرار است یک‌هزار و 600 واحد مسکونی که 70 درصد آنها تعمیری و 30 درصد احداثی است، در مناطق سیل‌زده گلستان نوسازی و بازسازی شود.

زمانی‌نژاد افزود: برهمین اساس 400 واحدمسکونی در شهرستان‌های گنبدکاووس، گمیشان و مراوه‌تپه احداث و تحویل مردم خواهدشد. همچنین یک‌هزار و 200 واحدمسکونی تعمیری نیز در گنبدکاووس، گمیشان و آق‌قلا نوسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر روند ساخت و ساز برعهده بنیادمسکن قرار دارد، گفت: متناسب با پیشرفت فیزکی و پایان کار اقساط تسهیلات را آزاد می‌کنیم و در حال حاضر نیز پیمانکاران مختلفی در این مناطق فعال هستند.

مدیرکل بنیادمسکن استان خاطرنشان کرد: به مردم قول دادیم تا با کمک بسیج سازندگی واحدهای تعمیری تا پایان تیرماه و واحدهای مسکونی احداثی تا پایان امسال تحویل مردم شود.

وی گفت: برای کمک به مردم در مناطق سیل‌زده و تسریع در روند بازسازی واحدهای مسکونی با همکاری بخش‌های مختلف سیمان رایگان برای ساخت و تعمیر این واحدها تهیه شده است. علاوه براین نقشه، نظارت و صدور پروانه نیز رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به کلنگ‌زنی ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در تهران، گفت: مناطق شمالی تهران سهمی از این ساخت و ساز ندارند و بیشتر آنها در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۱ خواهد بود. - اخبار اجتماعی -

حمیدرضا صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره کلنگ‌زنی ساخت 1500 واحد مسکونی در تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه و با اهمیت برای مردم، مسکن قابل استطاعت است که پرداختن به آن جزو وظایف شهرداری‌ها و حکمروایی محلی محسوب می‌شود اما شهرداری تهران طی سال‌های گذشته مداخله جدی‌ای در این زمینه نداشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه از سال 1400 تا 1402 اقداماتی صورت گرفته است و آخرین پروژه احداث 1500 واحد مسکونی در بافت‌های ناپایدار، ناکارآمد و زمین‌های ذخیره شهری است که طی هفته‌های پیش‌رو کلنگ‌زنی آن با حضور زاکانی؛ شهردار تهران انجام خواهد شد. 

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه این واحد‌ها با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و تعاونی‌های مسکن خواهد بود، اظهار کرد: وزارت راه 60 هکتار زمین خود را برای این امر واگذار می‌کند.

توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران

وی تصریح کرد: ساخت این واحدها در اکثر مناطق به جز مناطق شمالی انجام خواهد و بیشتر آنها در مناطق 15، 16، 17، 18، 20 و 21 خواهد بود؛ حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای به سرانجام رسیدن این ساخت و سازها نیز 2 سال پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود ۵۰ گروه جهادی در شهرستان رودان
  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • خدمت رسانی ۴۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم نیشابور
  • توافق‌نامه همکاری سازمان‌های بسیج اقشار و سازمان بسیج رسانه با بسیج سازندگی امضاء شد
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم