Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:14:40 GMT

ملخ صحرایی، میهمان ناخوانده اراضی کشاورزی اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۵۱۳

ملخ صحرایی، میهمان ناخوانده اراضی کشاورزی اصفهان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان چند روز پیش اعلام کرد که ملخ صحرایی فعلا هیچ گونه تهدیدی برای استان اصفهان ندارد و پیش‌بینی های لازم و اقدامات اولیه و فوری در مبارزه با ملخ ها در سطح استان‌های جنوبی همچون هرمزگان، فارس، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر در حال انجام است.

زیاد بودن ملخ ها

اما ذکر این نکته ضروری است که هنگام عبور خودروها از جاده های منتهی به باغ ها و اراضی کشاورزی این استان، به علت زیاد بودن ملخ ها، آنها با شیشه خودروها برخورد کرده و حجم ملخ ها زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درخیابان های شهر نیز به وفور این نوع ملخ را می توان دید که در کف خیابان ها نشسته و با عبور هر عابری به هوا برمی خیزند.

به گفته برخی کشاورزان، به علت زیاد بودن ملخ ها در مزارع ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و نیازاست که مسئولان امربا سمپاشی مداوم به کمک کشاورزان بیایند تا محصولاتشان دچار آفت و نابودی نشود.

درهمین حال، «حسین بهزادفر» بخشدار مرکزی شهرضا نیز گفت که ملخ‌ها که از شبه‌جزیره عربستان وارد کشور شده‌اند، به استان اصفهان و این شهرستان نیز رسیده اند.

وی با بیان این‌که آماده مقابله با هجوم ملخ‌ها هستیم، گفت: نیروی انسانی برای سمپاشی به مقدار نیاز موجود است، اما در حال به روز کردن امکانات و ادوات سمپاشی برای مقابله با ملخ‌ها هستیم.

بر اساس اعلام فائو و کارشناسان بخش کشاورزی، ملخ ‌های صحرایی آفت هایی خطرناک برای کشاورزی کشور محسوب می شوند و در صورت تداوم حضور آنان می توانند امنیت غذایی را نیز مختل کنند.

در این گزارش آمده است، ملخ های صحرایی در دو طرف دریای سرخ در تکثیر و هجوم گسترده به کشورهای شرق آفریقا و غرب آسیا هستند. برخی از گله های ملخ صحرایی در غرب آسیا اقدام به تخم گذاری کرده و در قالب گله های بسیار بزرگ به سمت کشورهایی نظیر ایران هجوم آورده اند.

افزایش هجوم ملخ ها به استان های جنوبی ایران باعث شد تا سازمان فائو، وضعیت ایران را از زرد به نارنجی تغییر دهد. این تغییر یعنی کشوری که مورد حمله قرار گرفته احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و حتی باغ های آن زیاد است. باید به امر دیده بانی و پیش آگاهی از وضعیت ملخ صحرایی اهمیت بیشتری داده شود، چراکه اهمیت تخریب های این آفت جهانی بر هیچ کس پوشیده نیست

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد