Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دریا اورس با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی مراتب تشکر و خوشحالی خود را از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد، همان‌طور که قرآن همه مسلمانان را به برادری دعوت می‌کند، ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که ارتباطات خود را با ایران هرچه مستحکم‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب نیز در این دیدار گفت: دانشگاه ارتباط پیوسته‌ای با ترکیه دارد و گروه‌های علمی بین دو کشور در رفت‌وآمد است. آخرین همکاری ما نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه قفقاز کارس در آینده‌ای نزدیک است.

تبادل استاد و دانشجو، نگارش رساله‌های دکتری با همکاری استادان ایرانی و ترک و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با موضوعات مورد توافق از جمله مسائلی بود که برای آغاز همکاری دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار، لوح ویژه دانشگاه و تعدادی از آثار انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با موضوع ترکیه به سفیر اهدا شد. سفیر نیز هدیه‌ای را به ریاست دانشگاه اهدا کرد.

در این دیدار، «مجید جان» رایزن دینی ترکیه در تهران نیز سفیر را همراهی می‌کرد.

حجت الاسلام جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسجدجامعی مشاور ریاست از جمله حاضران در این دیدار بودند.

سفیر جمهوری ترکیه در ایران و هیئت همراه در ادامه از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب بازدید کردند. سپس رهسپار زیارت حرم حضرت معصومه (س) شد و در ادامه از موزه حرم مطهر بازدید کرد.

دریا اورس پیش‌تر استاد زبان فارسی دانشگاه آنکارا، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ییلدیریم بایزید و رئیس بنیاد عالی، مطالعات آتاتورک، فرهنگ، تاریخ و زبان ترکیه بوده است.

کد خبر 4625850

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیرساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت، گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت‌نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش‌از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه‌ی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام‌

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان
  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • ایران مقصدی جذاب برای اندونزیایی‌ها
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام