Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@15:14:48 GMT

مردم ژاپن به سفر ترامپ به توکیو اعتراض کردند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۵۷۳۶

خرداد؛ همزمان با سفر رسمی چهار روزه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به توکیو، مردم ژاپن عصر امروز شنبه با تجمع در مسیرهای تردد ترامپ، به این سفر اعتراض کردند.

اعتراض کنندگان به ترامپ که رسانه های ژاپنی شمار آنها را صدها تن اعلام کرده اند با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از ژاپن شدند در برخی از این پلاکاردها نوشته هایی مانند «نه به ترامپ» و «نه به پایگاه های نظامی آمریکا» دیده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیا است و نزدیک به ۴۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.
علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.
ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.
بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.
سفر رسمی چهار روزه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به توکیو از امروز شنبه آغاز شد و تا سه شنبه ادامه دارد.
انتظار می‌رود ترامپ و آبه، درباره مناقشه تجاآی بین امریکا و چین و درگیری‌ها برسر فناوری‌های پیشرفته بحث و گفت و گو کنند این دو همچنین قرار است درباره کره شمالی و مذاکرات به بن بست رسیده غیر هسته‌ای سازی گفت و گو خواهند کرد.
دیدار و گفت و گو با امپراتور جدید ژاپن، بازی گلف با نخست وزیر، ضیافت افطار، تماشای کشتی سومو و نشست دو جانبه با نخست وزیر ژاپن از جمله برنامه های ترامپ در سفر به ژاپن است.
منبع:ایرنا
برچسب ها: ژاپن ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: ژاپن ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت