Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارشد دولت ژاپن با اشاره به روابط بسیار قدیمی و دوستانه سنتی این کشور با ایران و همچنین روابط خوبش با امریکا،‌ به توان ژاپن برای ایفای نقش میان این دو کشور تاکید کرد.

یوشیهیدا سوگا در گفت وگو با خبرنگاران که شبکه خبری ان اچ کی به تنش هایی که در منطقه خاورمیانه به وجود آمده اشاره کرد و گفت که ا به خاطر روابط دوستانه سنتی که با ایران داریم برای پیشبرد صلح و ثبات این منطقه تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوگا به برخی از گزارش های رسانه ای مبنی بر احتمال سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران در آینده و سفر جاری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به توکیو اشاره کرد و توضیح داد: همه اخبار رسانه ها را نمی توان مورد تائید قرار داد.

خبرنگاران از سخنگوی ارشد دولت ژاپن سوال کردند که به رغم تکذیب خبر سفر آبه به ایران آیا این موضوع در دستور کار گفت و گوهای نخست وزیر ژاپن با ترامپ قرار دارد که او در پاسخ گفت که طرح مسائل به وسعت موضوع های مورد بحث طرفین بستگی دارد.

پیشتر شبکه خبری ان اچ کی گزارش داد که نخست وزیر ژاپن قصد دارد در آینده در پاسخ به دعوت قبلی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به تهران سفر کند و این موضوع یکی از مسائل مورد رایزنی وی با ترامپ خواهد بود.

سخنگوی دولت ژاپن همچنین گفت که توکیو امیدوار است نقشی بسیار برجسته در پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد. به هر صورت ژاپن با دو کشور ایران و آمریکا روابط خوبی دارد و می تواند ایفای نقش کند.

بر این اساس روزنامه ژاپن تودی نیز نوشت که در جریان سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به ژاپن او تاکید کرد که تهران به رغم کارشکنی های آمریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی پایبند بوده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران