Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامیان سید مقتدی صدر در میدان تحریر بغداد جمع شده و با شعار “نه به جنگ” خواهان اعلام بی‌طرفی عراق در رابطه با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا شدند.

روز جمعه سوم خرداد، حامیان مقتدی صدر در میان تحریر بغداد تجمع ضد جنگ برگزار کردند و از مقامات کشورشان خواستند که درگیر جنگ احتمالی میان ایران و ایالات متحده نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آسوشیتدپرس، حدود سه هزار نفر از هواداران مقتدی صدر در تجمع بغداد شرکت کردند. هم‌زمان با تجمع بغداد، دو هزار نفر از هواداران صدر در بصره با شعارهای مشابه جمع شدند.

مقتدی صدر که قرار بوده در این مراسم شرکت کند، روز اول خرداد گفت که هر حزب سیاسی‌ای که عراق را در جنگ ایران و آمریکا دخالت دهد، “دشمن مردم عراق” است.

ابراهیم جابری، مسئول دفتر مقتدی صدر که برنامه‌ریزی‌های مربوط به این تجمع را کرده است از شرکت‌کنندگان خواسته بود که تنها با پرچم عراق و گل‌های سفید در این تجمع شرکت کنند.

جابری در محل میدان تحریر به آسوشیتدپرس گفت که این تظاهرات به دنبال این است که مقامات عراقی فاصله این کشور را از جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا حفظ کنند.

جابری در ادامه گفته است که “دولت عراق باید قدرتمند و نترس باشد و از چنین جنگی پیشگیری کند. مردم عراق قربانی‌های چنین جنگی خواهند بود.”

مقتدی صدر و حامیانش خواهان اعلام بی‌طرفی عراق در رابطه با تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا هستند.

جریان سیاسی مقتدی صدر سال گذشته با ائتلاف با حزب کمونیست عراق در انتخابات پارلمانی عراق پیروز شد. اتحاد «انقلابیون برای اصلاحات» (السائرون) به رهبری صدر با کسب ۵۴ کرسی در مجلس عراق جریان سیاسی غالب شد./ انتخاب


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • تصاویر | تجمع حامیان گشت ارشاد در قم
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • فیلم/ دستگیری حامیان فلسطین توسط پلیس آمریکا
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند