Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یاور محمدی عصر امروز شنبه در دهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال طی سال ۹۷ با اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیر رسمی توانستیم نقش مهمی را ایفا کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: از آنجا که یکی از معضلاتی که شهرهای بررگ مثل کرمانشاه با آن روبه روست بحث استقرار جمعیت در حاشیه شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا بر اساس تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در آذرماه ۱۳۹۷ منعقد شد و با همکاری دفاتر تسهیل گری شهر کرمانشاه، این دوره‌ها در ۱۰ محله شهر کرمانشاه بصورت رایگان در حال اجرا است.

محمدی خاطر نشان کرد: از اهداف بلند مدت این سازمان بحث آشنایی با مشاغلی است که مورد نیاز جامعه است لذا در این راستا با برپایی کارگاه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی، هنری، صنایع دستی و … گام مهمی برداشته است.

وی ابراز داشت: در سال ۹۷ حدود ۱۵ هزار نفر تعهد آموزش داشتیم که عملکرد ما ۲۱ هزار و ۵۴۳ نفر محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: حدود ۶۵ درصد آموزش‌های ما در حوزه صنایع است که گستردگی بسیاری دارد.

محمدی بیان داشت: تعداد ۱۲۰ کارگاه آموزش در مراکز دولتی سطح استان داریم که از این تعداد ۸۰ کارگاه در ۵ رشته آموزشی برق، جوشکاری، مکانیک، انومکانیک، خیاطی و … است.

وی از فعالیت ۲۶۰ آموزشگاه آزاد خبر داد و بیان داشت: حدود ۶۸ ورصد این آموزشگاه‌ها در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند یعنی در حوزه‌هایی از قبیل مراقبت زیبایی، طراحی، پوشاک و صنایع دستی که ۷۰ کارگاه فقط در رابطه با مراقبت و زیبایی و خیاطی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: متأسفانه تمرکز و تجمیع آموزش‌ها در چند محور خاص توان فنی حرفه‌ای را برای مانور در حوزه‌های دیگر به حداقل رسانده است به نحوی که در بحث کشاورزی تعداد کمی به آموزش رغبت دارند.

محمدی گفت: در بحث کشتورزی فقط ۹ کارگاه داریم این در حالیست که کشاورزی یکی از قطب‌های بزرگ استغال است و عملاً در این قضیه بسیار ضعیف هستیم.

کد خبر 4625954

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه آموزش فنی و حرفه ای اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،سفال کلپورکان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت و هزار سال در کلپورگان سراوان است.
خانم منفرد مانند دیگر بانوان روستا در این روستا به کار پخت سفال می‌پردازد.
اکنون دختران دانشجوی دانشگاه پیام نور سراوان برای معرفی بهتر سفال میخواهند در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.
با احداث کارگاه و استفاده از تجارب زنان روستا، این کارگاه خواهد توانست در آینده‌ای نه چندان دور با نو آوری وخلاقیت بانوان طرح‌های جدیدی را به بازار روانه کند.

دیگر خبرها

  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است