Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@04:11:21 GMT

مقام آمریکایی: قطر در کنفرانس بحرین شرکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۰۷۰

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی روز شنبه خبر داد قطر به کاخ سفید اطلاع داده در کنفرانس بحرین که در 25 ژوئن (4 تیرماه) و با محوریت موضوعات اقتصادی که به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا میان اسرائیل و فلسطینیان است، شرکت خواهد کرد.

روز گذشته وزیر امور خارجه قطر بیانیه‌ای را درباره کنفرانس بحرین صادر و طی آن اعلام کرد: قطر از هیچ تلاشی برای مقابله با چالش‌هایی که تمام منطقه عربی با آن مواجه است در حالی که موضع اصولی مستحکم و منافع عالی عرب‌ها از جمله برادران فلسطینی را حفظ می‌کند، فروگذار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه این بیانیه هیچ  اشاره‌ای به حضور قطر در کنفرانس بحرین نداشته اما بر اساس گفته یک مقام آمریکایی، قطر به کاخ سفید اطلاع داده که قصد دارد در کنفرانس بحرین مشارکت کند.

مشارکت قطر در این کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود چون قطر یکی از اصلی‌ترین کشورهای کمک کننده به فلسطینیان در جهان عرب به شمار می‌آید. دو هفته پیش قطر اعلام کرد که 300 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک خواهد کرد و علاوه بر آن 180 میلیون دلار نیز کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌کند.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!

تعداد بازدید : 177 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1418 مائیر مصری کارشناس صهیونیست در مناظره با کارشناس عراقی، تصور شکل گیری یک ناتو منطقه‌ای عبری-عربی علیه ایران را هیچ خواند و گفت: «معنای ناتو است که اگر مثلاً به بحرین حمله شد، اسرائیل باید از مرزهای بحرین دفاع کرده و جان فرزندان خود را فدا کند. آیا اسرائیل دیوانه است که چنین کاری کند؟ هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!» این مناظره دیدنی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران