Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد در جلسه بررسی فرایند راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شرکت شمس‌آذر شهرستان آبیک اظهار کرد: راه‌اندازی این پایانه شکل‌گیری پایانه‌های دیگری را در استان قزوین رقم می‌زند.

وی افزود: وجود خط ریلی قزوین-رشت و تهران-زنجان نقطه قوت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بر تسریع در أخذ مجوزها برای ریل‌گذاری  پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک تاکید و اضافه کرد: در این پایانه، ظرفیت 30 هزار تنی دیگری باید وجود دارد که لازم است ایجاد شود و در اولویت قرار گیرد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک در عرصه کشاورزی و تجارت در بخش‌های کشاورزی استان قزوین تحول جدی ایجاد می‌شود و به عنوان نمونه موفق در کشور مطرح خواهیم شد.

وی بیان کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف لازم است پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و در هفته دولت بتوانیم شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

این مسئول تصریح کرد: این پایانه بزرگترین پایانه غرب کشور در بخش کشاورزی خواهد بود و به دلیل قرار گرفتن در محل ریل راه‌آهن از نظر امنیت حمل و نقل اهمیت بسزایی دارد.

فرخزاد اضافه کرد: قزوین استانی است که به عنوان قطب کشاورزی، پایانه صادراتی می‌تواند در صادرات محصولات کشاورزی از این استان مثمرثمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک حدود 20 میلیارد تومان هزینه شده که برای تکمیل آن 25 میلیارد دیگر هم نیاز است که سرمایه‌گذاری شود.

پایه اقتصاد شهرستان آبیک کشاورزی است

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک هم در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی پایانه در نزدیکیخط ریلی حائز اهمیت است، اظهار کرد: پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر  دارای پیشرفت خوبی است.

وی ‌اساس و پایه اقتصاد شهرستان آبیک  را بر پایه کشاورزی است و شکل‌گیری صنعت در ادامه آن دانست و افزود: وجود صنایع دام و طیور، کشت محصولات گندم، جو، کلزا و همچنین وجود مجتمع‌های بزرگ  کشت و صنعت در شهرستان آبیک موجب شده در کشور و استان حائز ربته باشد.

 این مسئول ادامه داد: در راستای تسهیل امور راه‌اندازی پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شرکت شمس آذر شهرستان آبیک، در حوزه زیرساخت ها با تمام توان از واحد مذکور حمایت خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حمل و نقل سرمایه محصولات کشاورزی معاون صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با اشاره به رشد صادرات از مرز خسروی گفت: صادرات کالاهای اظهار شده در گمرک خسروی، رشد ۹۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال جاری ۶۱ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۸۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۹۸ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی و انواع کاشی است.

عباس‌زاده میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار کالا به وزن ۲۶ هزار و ۴۴۸ تن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در نخستین ماه از سال جاری از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۶ درصد و از حیث وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه اضافه کرد: کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت و شیشه جام است.

عباس‌زاده گفت: در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در فروردین سال جاری ۷۳ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار به وزن ۱۱۱ هزار و ۶۴۲ تن بوده است و این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشد ۴۷ درصدی و از لحاظ وزن کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

کد خبر 751793

دیگر خبرها

  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان