Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@03:07:58 GMT

آیا قطر در کنفرانس بحرین شرکت می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۷۵۱۰

یک مقام آمریکایی روز شنبه خبر داد قطر به کاخ سفید اطلاع داده در کنفرانس بحرین که در 25 ژوئن (4 تیرماه) و با محوریت موضوعات اقتصادی که به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا میان اسرائیل و فلسطینیان است، شرکت خواهد کرد.

روز گذشته وزیر امور خارجه قطر بیانیه‌ای را درباره کنفرانس بحرین صادر و طی آن اعلام کرد: قطر از هیچ تلاشی برای مقابله با چالش‌هایی که تمام منطقه عربی با آن مواجه است در حالی که موضع اصولی مستحکم و منافع عالی عرب‌ها از جمله برادران فلسطینی را حفظ می‌کند، فروگذار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه این بیانیه هیچ  اشاره‌ای به حضور قطر در کنفرانس بحرین نداشته اما بر اساس گفته یک مقام آمریکایی، قطر به کاخ سفید اطلاع داده که قصد دارد در کنفرانس بحرین مشارکت کند.

مشارکت قطر در این کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود چون قطر یکی از اصلی‌ترین کشورهای کمک کننده به فلسطینیان در جهان عرب به شمار می‌آید. دو هفته پیش قطر اعلام کرد که 300 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک خواهد کرد و علاوه بر آن 180 میلیون دلار نیز کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌کند.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قطر کاخ سفید بحرین فلسطین غزه بحرین غزه قطر کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد

مقاومت اسلامی بحرین بار دیگر بندر ایلات اشغالی را هدف حمله پهپادی خود قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  گروه مقاومت اسلامی سرایا الأشتر بحرین امروز شنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد که با پهپاد برای بار دوم یک هدف حیاتی و مهم را در بندر «ام الرشراش» (ایلات اشغالی) هدف قرار داده است.

 مقاومت  اسلامی بحرین اعلام کرده که این عملیات را دوم آوریل (پنجشبه گذشته) انجام داده است و به عملیات‌های خود در راستای حمایت از مقاومت و مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

این دومین بار است که سرایا الاشتر بحرین که از سال 2012 اعلام موجودیت کرده است، بندر ایلات اشغالی را در حمایت از غزه هدف قرار می‌دهد. این گروه هفته گذشته نیز اعلام کرد که 27 آوریل (شنبه هفته گذشته) بندر مذکور را هدف حمله پهپادی خود قرار داده است.

 

.

 

گروه‌های مقاومت در عراق، بحرین و لبنان از زمان یورش زمینی رژیم اسرائیل به نوار غزه در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در این منطقه، عملیات ضد صهیونیستی را شروع کردند و تاکنون ده‌ها هدف مهم در  اراضی را هدف قرار داده‌‌اند.

دیروز انصارالله یمن از زبان سخنگوی نیروهای مسلح خود اعلام کرد که از این پس، کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی از سمت دریای مدیترانه می‌شوند، هرکجا باشد، هدف قرار خواهد داد.

حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین باریمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • هنرنمایی‌هایی دانچیچ و اروینگ برای دالاس
  • اخراج سرمربی و کادر فنی تیم بسکتبال لیکرز
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • عصبانیت پوستکوگلو: کوتاه‌‌ترین کنفرانس ممکن!
  • بالاتر از لالیگا؛ صعود سری آ به رتبه دوم رنکینگ یوفا
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!