Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سهرابی نژاد شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: کتابم با عنوان «به قول معروف» زیر چاپ است.انتشار این کتابم به دلیل  گرانی کاغذ طول کشید و تاکنون منتشر نشده اما قرار است « به قول معروف » همین روزها در نشر نارگل منتشر شود.

وی با بیان اینکه در این کتابم تعدادی از اصطلاحات رایج را در زبان فارسی ریشه یابی کردم، گفت:در این کتاب حدود ۴۰۰ اصطلاح بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال  به این موضوع پرداختم که معنای اصطلاح « پدر سوخته » چیست یا اینکه می گویند « توی برجکش زد » یا « قالش را بکن » چه معنایی دارد و ریشه آن  چیست.

وی افزود: پیش از آنکه تصمیم بگیرم ریشه یابی اصطلاحات رایج در زبان فارسی را در قالب کتابی منتشر کنم آن ها را در پاورقی روزنامه اطلاعات منتشر کرده بودم.پس از انتشارش در روزنامه اطلاعات، اصطلاحات را جمع آوری کردم که تعداد آن به حدود ۴۰۰ اصطلاح رسید و آن ها را در قالب کتابی برای انتشار به نشر نارگل سپردم.

این شاعر با اشاره به انتشار مجموعه رباعی هایش در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته مجموعه رباعی هایم را که در روزنامه اطلاعات منتشر کرده بودم با عنوان « میوه باران » در قالب مجموعه شعر چاپ کردم. در رباعی های این مجموعه شعرم به تمام مسائل از جمله عاشقانه، توحیدی، اجتماعی و توصیف پرداختم البته در این میان بیشتر به مسائل عاشقانه و اجتماعی در رباعی هایم توجه کرده بودم. مجموعه شعرم آخرین کتابم بود که پیش از « به قول معروف » منتشر و روانه بازار نشر شد. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری

آفتاب‌‌نیوز :

افخمی به تازگی برای فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» متقاضی پروانه ساخت شده است. این فیلم قرار بود ۵ سال پیش به کارگردانی بهروز افخمی جلوی دوربین برود، اما حالا قرار است سیدعماد حسینی کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. این دومین تجربه همکاری سیدعماد حسینی و بهروز افخمی به شمار می‌رود.

قصه این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۰ در تهران روایت می‌شود. افخمی فیلمنامه این اثر را بر اساس قصه‌های واقعی به نگارش درآورده، وی قصه این فیلم‌های سینمایی را از خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی گرفته است.

فیلم «کاغذ شطرنجی» در انتظار پروانه ساخت به سر می‌برد. افخمی پیش‌تر تهیه‌کنندگی فیلم «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی را پذیرفته بود که این فیلم در جشنواره چهلم فیلم فجر اکران شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای سجاد بابایی رقم زد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخشش استقلالی سابق او را یاد تیم ملی انداخت
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • پیام خطیر پس از کنار رفتن از مدیرعاملی استقلال
  • اصطلاح حشاشین مربوط به ترور فرماندهان صلیبی است
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر
  • صد و شصت و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم