Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سیلاب اخیر بیش از ۱۱هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های راه استان وارد کرد.

به گزارش ایرنا، عباس شرفی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، ۲۰۶ دستگاه پل و آب رو و ۵۹ دستگاه پل با دهانه بالای هشت متر در سیل تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه با امکانات ادارات راهداری ۱۹ استان ۱۰ دستگاه پل بزرگ در جاده خرم آباد- پلدختر نصب شد، افزود: پل روستای چم مهر که مورد تاکید رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، سازمان راهداری و استاندار لرستان است طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده به اتمام می‌رسد.

شرفی از احداث پل جدید در محور بابازید خبر داد و گفت: پل بابازید در جاده ترانزیتی غرب کشورقرار دارد که عمده تردد نفتکش‌ها در این محور صورت می‌گیرد این پل ۷۰ سال پیش احداث شده بود که در سیل اخیر تخریب و مسیر قطع شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار درساخت این پل مورد نیاز باشد.

به گفته وی خوشبختانه با اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بسیج امکانات ۱۹ استان معین، لرستان از حالت بحران خارج شده است.

وی افزود: با هماهنگی سازمان و حوزه معاونت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید مشاور مشترکی انتخاب و مسیر خرم آباد- پلدختر را مطالعه کند که در حال حاضر مطالعات انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در طرح اول با توجه به تخریب بیش از ۴۸ کیلومتر از مسیر احتمال دارد که این میزان از راه مجددا احداث شود و مسیر جایگزین و ایمن بویژه در قسمت‌هایی که رودخانه به جاده نزدیک شده بیش از هشت تونل، واریانت و پل جدیدایجاد شودکه این طرح در حال نهایی شدن است.

شرفی اظهار کرد: با توجه به اینکه راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های پرجمعیت مسیر و مراکز مهم تولید در این محور قرار دارد مسیر جدید با در نظر گرفتن راه سریعتر و آنتنی به این روستا‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای تردد آسانتر مردم در محور قدیم نیز همان مشاور قرار است برآورد را تا آخر خرداد اعلام و با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار حداقل‌های ایمنی در این محور برقرار شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

دره خزینه پس از فرسایش در طی سالیان دراز به وجود آمده است. رودخانه سیمره (از سرشاخه‌های سیمره) از میان این دره عبور می‌کند و سبب زیبایی هرچه تمام‌تر دره خزینه می‌شود.

برای دسترسی به دره خزینه، ابتدا به شهرستان پل‌دختر رفته و از آنجا وارد جاده اندیمشک شوید. پس از سپری کردن مسافت ۴۷ کیلومتر وارد روستای دره خزینه شوید و از آنجا نیز پس از دو کیلومتر مسیر، به محل کارگاه سدسازی کرخه ۲ برسید. با عبور از این محل و پس از طی مسیر سه کیلومتری، به بالای پل معلق می‌رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد