Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@18:34:08 GMT

یادداشت ؛ اهمیت دیدار با رییس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۸۹۱۰

خرداد؛ دیدار رییس‌جمهور با فعالان سیاسی رسمی است که از گذشته تاکنون متداول بوده است. یعنی رسم بوده که رییس‌جمهور با فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب ملاقات می‌کرده است. دلیل این دیدار ایجاد فرصتی است برای اینکه رییس دولت از نظرات و دیدگاه‌های فعالان سیاسی به ویژه روسای احزاب آگاه شود.
محسن هاشمی‌ در یادداشتی در روزنامه اعتماد، نوشته است: در وضع فعلی کشور این دیدار بسیار مهم بود، چراکه ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و جامعه ملتهب است و این دیدار می‌توانست و می‌تواند جلسه موثری باشد برای اینکه رییس‌جمهور آگاهی بیشتری نسبت به فعالیت گروه‌های سیاسی و نظرات آنها در مورد مسائل روز کشور و اوضاع جنگ اقتصادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دیداری که فعالان سیاسی با آقای رییس‌جمهور داشتند، افراد زیادی حضور داشتند و فرصت موجود نسبت به تعداد افراد کم بود. به همین دلیل کسانی که می‌خواستند صحبت کنند، تنها بین سه تا پنج دقیقه فرصت برای حرف زدن داشتند. به نظرم اگر این فرصت بیشتر می‎بود، مسائل مهم‌تری مطرح می‎شد چون ما ایرانی‌ها معمولا خیلی عادت نداریم، مطالب مهم‌مان را در چنین فرصت‎‌های کوتاهی بیان کنیم و به زمان بیشتری نیاز داریم تا مشروح‌تر و مبسوط‌تر صحبت کنیم. البته شاید آقای رییس‌جمهور فرصت‌شان همین‌قدر بود؛ با این حال به نظرم می‌آید که در دیدارهای آتی شاید راهش این باشد که‌تناسب بیشتری بین زمان موجود و تعداد افراد برقرار شود تا افراد حاضر در جلسه دیدار با رییس‌جمهور برای بیان مسائل و دیدگاه‌های‌شان فرصت بیشتری داشته باشند.
به عبارتی یا زمان بیشتری را به این دیدار اختصاص دهند یا اینکه تعداد مدعوین کمتر شود تا حق مطالب در سخنان فعالان سیاسی ادا شود. برای اینکه این دیدارها نتایج بهتری داشته باشد و رها نشود، جا دارد که فعالان سیاسی در طول سال هم فرصت برای دیدار با رییس‌جمهور داشته باشند. یعنی فقط به ماه رمضان اکتفا نشود و بتوانند در سایر مواقع هم وقت بگیرند و با رییس دولت ملاقات کنند. به نظر می‌رسد اگر به این سمت برویم که شرایط برای دیدار با فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب با رییس‌جمهور فراهم شود، خیلی خوب خواهد بود. به ویژه در نظامی مانند جمهوری اسلامی که سیاست حاکمیت اگرچه بر مخالفت با فعالیت حزبی نیست اما بر کمک به احزاب هم نیست. یعنی حاکمیت خیلی به دنبال کمک کردن به احزاب برای رونق گرفتن فعالیت حزبی نیست. بنابراین برای اینکه احزاب شرایط بهتری جهت فعالیت داشته باشند و بتوانند مسائل‌شان را با رییس قوه مجریه کشور مطرح کنند، باید بتوانند دیدارهای بیشتری با ایشان داشته باشند و امیدواریم این دیدارها از این به بعد بیشتر شود.
منبع: روزنامه اعتماد برچسب ها: رییس‌جمهور ، محسن هاشمی‌

منبع: خرداد

کلیدواژه: رییس جمهور محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود رییس جمهور به مراسم تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۲

دریافت 20 MB کد خبر 6099058

دیگر خبرها

  • پروژه فیبر نوری استان قم با حضور رییس جمهور افتتاح می‎شود
  • زیباکلام : آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق با شما
  • زیباکلام: آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق را به شما بدهیم/بگذارید مردم زندگی کنند
  • نشست تخصصی وبیناری در چابهار
  • گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور اغاز شد
  • ورود رییس جمهور به مراسم تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۲
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد