Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@12:16:11 GMT

«ذبح» از کردستان بهترین فیلم جشنواره استونی شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۱۳۰

«ذبح» از کردستان بهترین فیلم جشنواره استونی شد

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی سینمای بی‌سابقه استونی جایزه بهترین فیلم کوتاه خود را به ذبح به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور اهدا کرد.

وی گفت: همچنین فیلم «عبور از پل» ساخته محمد خلیلی توانست لوح سپاس داوران این جشنواره را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فیلم کوتاه «ذبح» داستان مردی به نام قاسم را روایت می‌کند که برای گذران یک زمستان سخت، مجبور می‌شود که گاوش را بفروشد و آن را ذبح کند، اما پسر خانواده از این تصمیم پدر ناراحت می‌شود و گاو را فراری می‌دهد.

مرادی یادآور شد: این فیلم از تولیدات مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج است و تاکنون در ده‌ها جشنواره ملی و بین‌المللی حضور داشته و جوایزی متعددی نیز کسب کرده است.

گفتنی است؛ آکو زندکریمی و سامان حسین پور بالغ بر ۱۰ سال است که فعالیت سینمایی دارند و جمعا ۱۲ فیلم کوتاه داستانی را نوشته و کارگردانی کرده اند که در این میان فیلم کوتاه ذبح را به صورت مشترک نوشته و کارگردانی کرده اند شایان ذکر است که فیلم کوتاه ذبح در اورامانات کردستان فیلمبرداری شده است. این فیلم تاکنون در کشورهای: بلغارستان، هلند، آلمان، هند، صربستان، دانمارک، اسکاتلند، آرژانتین، آمریکا، مصر، ایتالیا، روسیه، مراکش، کلمبیا، فیلیپین و ایران به اکران عمومی گذاشته شده است.

نوزدهمین دوره جشنواره سینمای بی سابقه استونی از ۱۶ تا ۱۹ ماه می (برابر با ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت) در استونی برگزار شد.   انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»