Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات سال ۲۰۲۰ در یکی از سخنرانی‌های خود به بخشی از طرح جدیدش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اشاره کرد؛ طرحی که گفته می‌شود با انتقادات گسترده حامیان محیط زیست که از او توقع دارند موضع محکمی در برابر سوخت‌های فسیلی اتخاذ کند، قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور اسبق ایالت دلاور طی یک دهه اخیر طرح‌های فوق العاده‌ای برای حفاظت از محیط زیست به کنگره ارائه کرده و با حضور در کاخ سفید بخش عمده‌ای از آن‌ها را پیاده کرده است. اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد طرح‌های پیشین او در خصوص تغییرات آب و هوایی منسوخ شده است و اقدامات او جز بی نظمی در محیط زیست، چیزی به دنبال ندارد.

طرح‌های قدیمی بایدن در مورد تغییرات آب و هوایی بدون شک او را هدف حملات و انتقادات طرفداران محیط‌زیست و افرادی که به واسطه رای دادن به لیبرال‌ها خواستار اقدامات دقیق در حوزه تغییرات اقلیمی هستند، قرار می‌دهد.

در همین حال، چارلی جیانگ، از فعالان صلح سبز معتقد است بایدن یا هر کاندیدای ریاست جمهوری که خواستار پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ است باید طرح‌هایی جدیدتر از آنچه که حدود ۳۰ سال پیش مطرح می‌شد، ارائه دهد. او ضمن انتقاد از طرح‌های آب و هوایی بایدن که کاملا قدیمی به نظر می‌رسند، گفت: رای دهندگان و حامیان محیط زیست به دنبال کاندیدایی هستند که جسورانه به تعهدات خود در خصوص تغییرات اقلیمی و حذف سوخت‌های فسیلی عمل کند. طرح‌های جو بایدن در این خصوص به اندازه کافی خوب نیستند.

بر اساس آنچه بایدن در سخنرانی خود گفته است هدف اصلی طرح آب و هوایی او، بازگرداندن آمریکا به توافق سال ۲۰۱۵ پاریس است؛ توافقی که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهورپیشین آمریکا منعقد و در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا لغو شد.

حامیان محیط زیست بر این باورند که توافق آب و هوایی پاریس در دوره خود کاملا مناسب بوده است، ولی این توافق از قدرت کافی برای توجیه افرادی همچون ترامپ برخوردار نبوده است. به عقیده آنها، مقابله با تغییرات اقلیمی نیازمند طرح‌های جدید است و آنچه بایدن ارائه می‌دهد، قابلیت حل مسئله مهم تغییرات آب و هوایی را ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران