Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@16:05:55 GMT

همایش سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۹۹۰۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، همایش سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی روز دوشنبه ۹۸/۲/۳۰ ساعت ۱۰- ۱۲ با حضور سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز، مسئولان استانی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در سالن غدیر کرج برگزار شد.
در ابتدای همایش دکتر عزیزاله حبیبی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: امام راحل با دم مسیحایی خود یک حیات نوین در جامعه جهانی ایجاد کرد و انقلاب اسلامی زمانی رخ داد که شعارهای دفاع از خلق و دفاع از کارگر گوش آحاد جامعه را پر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایشان افزود: اوج پیروزی‌ها از تبعیت مردم و ولایت مداری پس از پیروزی انقلاب بود. در واقع چپ‌گرایی کمونیستی فضای جامعه و تمام ابعاد زندگی جوامع به خصوص جامعه ما را در اختیار داشت و اگر بحث تدین مطرح می شد با واقعیت‌های روز فاصله داشت.
وی گفت: کسانیکه داعیه تدین داشتند در جامعه منزوی بودند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران و به خصوص جوانان با ولایتمداری از تمام خواسته‌های خود گذشتند و جهت بارور کردن درخت انقلاب پای به ایثار گذاشتند.
دکتر حبیبی رئیس دانشگاه افزود: فتح خرمشهر نماد یکی از عملیات ها و مبارزات نظامی ما در مقابل صدام و صدامیان بود.
وی بیان داشت: شعار صدام که سه روزه کشور را فتح خواهیم کرد ناشی از تمام امیال و اهداف در سیستم استکباری شرق و غرب بود ولی با فتح خرمشهر بسیاری از این سناریوها رخت بربست و مهر بطلان بر آن خورد.
ایشان با ذکر نام و خاطره یاد شهیدان دانشجوی دانشگاه خوارزمی ناظم البکاء، محمدرضا خلیلی و کیخسرو پهلوان که در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند یاد و راه آنها را گرامی داشت.
وی در ادامه افزود: بنابر گفته استاد شهید مرتضی مطهری ۳ فضیلت شامل: "علم، تقوا و جهاد" نشانگر برتری انسان است.
دکتر حبیبی در خاتمه گفت: شهیدان دانشگاه خوارزمی نماد این فضیلت هستند.
در ادامه سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز به سخنرانی پرداخته و گفت: عملیات بیت المقدس را نمی‌توان در هیچ آیین‌نامه‌ای توجیه کرد.
ایشان در ادامه افزود: عملیات خرمشهر و بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است و تعریف جدیدی از جنگ را نمایان می‌کند.
 سردار مولایی گفت: به فرموده امام راحل که "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست"
و "خرمشهر را خدا آزاد کرد". این نکته تامل انگیز از فهم ما خارج است زیرا یک مساله عادی نیست و بر فوق العاده بودن آن تایید دارد.
وی گفت: این عملیات دارای ویژگی‌های خاصی همچون تجلی آیات الهی و قرآن بود.
سردار مولایی بیان داشت: در ۹ ماهه اول جنگ چهار عملیات تحت فرماندهی بنی صدر صورت گرفت که در همه آن ها شکست خوردیم زیرا این فرمانده جنگ را فقط یک امر تخصصی می‌دانست.
وی ادامه داد: از پنجم آبان ماه سال ۶۰ که بنی صدر فرار کرد تا سوم خرداد ۶۱ یعنی طی ۹ ماه چهار عملیات بعدی با پیروزی همراه بود و طی این چهار ماه ۹۰ درصد از خاک کشور که دست دشمن بود آزاد شد که به دلیل وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد.
وی گفت: هر زمانی که دشمن قوی شد باید به تفرقه به وجود آمده توجه کنیم.
وی اظهار داشت: عده و عُده ما نسبت به دشمن کم بود. تجهیزات کم بود و از نظر نظامی بالاتر از عراقی‌ها نبودیم. صدام با تمام توان آمده بود تا خرمشهر را نگه دارد اما در نهایت با دادن اسیر به دست نیروهای ایرانی شکست خورد.
سردار مولایی ادامه داد: عملیات غافلگیرانه و اعتماد به جوانان برای طرح ریزی عملیات جنگ، یکی دیگر از نکات بارز عملیات آزاد سازی خرمشهر بود.
ایشان با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد با ایران وارد جنگ شود ۳ سوال برای آنها مطرح است که باید جواب آن شفاف باشد که شامل: هنگامی‌که جنگ شروع شد چه تعداد تلفات، چه میزان هزینه و چه زمانی طول می کشد؟ 
که دیگر پاسخ این سوالات با جوابی که آنها در عراق و افغانستان گرفتند یکی نخواهد بود.
ایشان اشاره کرد در جریان آزادسازی خرمشهر چند هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شده و همچنین هزاران نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.
سردار مولایی در خاتمه افزود: باید از درس‌های جنگ عبرت بگیریم و استفاده مفید کنیم.

این همایش با ادای احترام به ساحت مقدس شهدای گمنام دانشگاه و اجرای زیبای برنامه‌های فرهنگی همچون رادیو خرمشهر توسط گروه رادیویی آوای فیروزه‌ای دانشجویان دانشگاه و مولودی خوانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) مزین شد.

در پایان مراسم از خانواده مرحوم سیدعبدالله سیدمیرزایی عضو مرحوم شورای بسیج کارکنان دانشگاه تقدیر شد.

منبع:روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان البرز
 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش ۲ قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین ۸ تا ۱۱ آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

آیت الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود

کد خبر 6097651

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین