Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@12:35:31 GMT

احیای ۱۳۷ واحد تولیدی در گیلان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۰۱۸

احیای ۱۳۷ واحد تولیدی در گیلان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جلسه‌های کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان در رشت گفت: نرخ مشارکت اقتصادی میانگین کشور با رشد یک و چهار دهم درصد در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ به ۴۰ و نیم درصد رسیده که مشارکت اقتصادی استان گیلان با یک و نیم درصد واحد از ۴۲ و نیم به ۴۴ درصد معادل سه و نیم درصد افزایش داشته است که نشان می‌دهد نیروی کار در این استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نرخ بیکاری کشور نیز اشاره کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری کشور در سال گذشته با یک دهم واحد درصد افزایش نسبت به سال از ۱۱ و ۹ دهم به ۱۲ درصد رسیده و در گیلان این آمار با هفت دهم واحد درصد افزایش به ۱۱ و چهاردهم در سال ۹۷ رسیده است که البته این آمار از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کشور اظهار داشت: گیلان از لحاظ برگزاری جلسات در این بخش رتبه ۱۵ کشور را داراست.

دین پرست با تاکید بر ضرورت توجه به واحد‌های مشکل دار و بحرانی گفت: گیلان ۱۴ واحد مشکل دار و بحرانی با چهار هزار و ۷۸۰ نیروی کار دارد که از این تعداد هشت واحد مشکل دار با اشتغال سه هزار و ۱۱۰ نفر و شش واحد بحرانی با اشتغال یک هزار و ۶۷۰ نفر دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: در حال حاضر همه اذعان دارند در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و با توجه به این موضوع و تحقق شعار امسال اولویت‌ها تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بر لزوم شناسایی دلایل عدم واگذاری پروژه‌های دولتی به خصوصی تاکید و بیان کرد: باید مقاومت ها، مخالفت‌ها و ممانعت‌ها در این حوزه مشخص شود.

دین پرست به سامانه مجوز‌های کسب و کار از اول مرداد ماه سال گذشته تاکنون نیز اشاره کرد و افزود: در کشور ۲۲ هزار و ۹۱۸ مجوز کسب و کار در خواست شده که هشت هزار و ۹۲۲ مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت در گیلان ۶۹۷ درخواست مجوز به ثبت رسیده که ۳۳۹ مجوز صادر شده است، اظهار داشت: در این بخش رتبه میانگین کشوری ۳۹ و گیلان ۴۹ درصد است و این آمار خوبی برای استان است.

معاون وزیر کشور گفت: در سال ۹۷ با اقدامات کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید، یک هزار و ۲۹۷ واحد تولیدی راکد در کشور احیا شده است و برای ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

دین پرست با بیان اینکه در گیلان نیز طی سال گذشته ۱۳۷ واحد تولیدی احیاء شده که ۸۲ نفر وارد چرخه اشتغال شده اند، افزود: ضمن اینکه ۱۱۷ واحد تولید ارتقای وضعیت شده اند و ۹۶ طرح سرمایه گذاری با اشتغال یک هزار و ۸۷ نفر در این استان به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در آزادسازی حریم دریا با کسی تعارف نداریم، گفت: باید اراضی ساحلی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی مشخص شود.

دین پرست با اشاره به ظرفیت‌های دیگر استان از قبیل جنگل‌ها و بنادر و دو منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی آستارا، مرزی بودن استان، خط هوایی و ریلی تصریح کرد: اهتمام داریم تا با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه توسعه مبادلات تجاری استان با کشور‌های دیگر و کمک به رونق اقتصادی استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع

نرخ مشارکت اقتصادی گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند