Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:11:31 GMT

مهم‌ترین مشاغل دنیای آی تی که با کمبود نیرو مواجهند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۰۱۵۹

مهم‌ترین مشاغل دنیای آی تی که با کمبود نیرو مواجهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، اگر چه مشاغلی همچون توسعه اپلیکیشن‌های نرم افزاری هم کماکان پررونق هستند، اما شغل‌های دیگری نیز وجود دارند که هنوز زمینه استخدام بسیار مناسبی دارند و با این حال افراد اندکی برای پر کردن پست‌های خالی در حوزه‌های مذکور وجود دارند.

بررسی‌های مؤسسه OutSystems که بر مبنای گفتگو با ۳۳۰۰ مدیر برجسته حوزه فناوری اطلاعات انجام شده، نشان می‌دهد عدم توسعه مهارت‌های کاری در برخی حوزه‌های فناوری اطلاعات در حال ایجاد یک بحران است و برای برخی مشاغل مهم در حوزه‌های هوش مصنوعی و امنیت سایبری نیروهای صاحب صلاحیت کافی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش OutSystems نشان می‌دهد در مجموع ۶۵ درصد از شرکت‌های آی تی قصد دارند در سال ۲۰۱۹ ده اپلیکیشن جدید یا بیش از ده اپلیکیشن جدید را عرضه کنند، اما تنها ۳۶ درصد از آنها قصد دارند گروه‌های برنامه نویس و طراح اپلیکیشن خود را بزرگ‌تر کرده و بر تعداد اعضای آنها بیفزایند. همچنین ۶۱ درصد از این شرکت‌ها برای تکمیل هر اپلیکیشن به چهار ماه زمان یا کمتر وقت نیاز دارند.

در میان مشاغلی که مدیران آی تی به استخدام افرادی برای رفع نیازهای خود در آن حوزه‌ها نیاز دارند ولی افراد مستعد را به سختی می‌یابند، پست‌های مرتبط با هوش مصنوعی و طراحی رایانه‌های خودآموز در صدر هستند. ۷۲ درصد از مدیران آی تی گفته‌اند در این زمینه با مشکل جدی مواجه هستند. این رقم در مورد متخصصان امنیت سایبری به ۶۴ درصد می‌رسد. همچنین ۵۶ درصد مدیران آی تی گفته‌اند یافتن متخصص مناسب در حوزه اینترنت اشیا کار دشواری است.

کد خبر 4626121

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری اطلاعات امنیت سایبری هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند

امام جمعه کرمان، گفت: مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند و تمام تلاش خود را برای انجام ماموریت انجام دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور استاندار کرمان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: مطابق متون دینی وقتی فردی مسئولیتی پیدا می‌کند در پیشگاه خداوند پاسخگو است.

وی با بیان اینکه روز قیامت روز سوال است و ما باید در دو حوزه پاسخگو باشیم که حوزه اول ماموریتی است که به ما داده شده است، گفت: هر اداره‌ای ماموریتی دارد و مدیران باید تمام تلاش خود را بگذارند که ماموریت خود را به بهترین نحو انجام بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند، ادامه داد: حوزه دوم توجه به مسائل شرعی و اخلاقی در درون دستگاه است و مدیر دستگاه نمی‌تواند بگوید که این حوزه به من ربطی ندارد و باید بداند که در پیشگاه خداوند پاسخگو است.

وی با بیان اینکه تدابیری در استان کرمان اندیشیده شده است که به‌زودی به مدیران ابلاغ می‌شود، ادامه داد: همه مدیران باید صادقانه در این زمینه کمک کنند تا در ماموریت الهی خود موفق باشیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق، گفت: این عملیات موفق موجی از شادی در جهان ایجاد کرد و برای همه رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟