Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت در دیدار با رئیس سازمان نوسازی مدارس و جمعی از خیران مدرسه‌ساز از اقدامات انجام شده در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و مشارکت خیرین در این عرصه قدردانی کرد و گفت: صرف هزینه در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی یک سرمایه‌گذاری هدفمند برای تحقق اهداف توسعه کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: همه افراد جامعه به ارزش والای کار خیرین اشراف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازی نیست که من شما را وصف کنم اما وظیفه خود می‌دانم قدردان زحمات شما باشم. باری را که مطابق قانون اساسی در حوزه مدرسه‌سازی به عهده دولت‌ها بوده است، در حال حاضر خیّران به دوش می‌کشند، خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به نیابت از دولت بسیار موفق عمل کرده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت: برای اتمام پروژه‌هایی که به همت خیران آغاز شده است، باید اولویت قائل باشیم و منابع این بخش را به هر شکل ممکن تأمین کنیم. سازمان برنامه و بودجه و نظام برنامه‌ریزی کشور در قبال این کار نیک خیران که به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی می‌پردازند؛ توجه جدی دارند و این احسان خیران را به نیکی پاسخ می‌دهد و بر همین اساس در دو سال قبل سازمان برنامه و بودجه توانست این حق‌شناسی را با تخصیص حداکثری نشان دهد.

نوبخت ادامه داد: با توجه به اینکه طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای حدود ۷۷ درصد و در سرجمع حدود ۷۱ درصد تخصیص داشتیم اما تنها حوزه‌ای که ۱۱۴ درصد تخصیص گرفت حوزه معاونت عمرانی آموزش و پرورش بود. امسال قصد داریم عدد تخصیص منابع بیش از سال ۹۷ باشد حتی اگر تهدیدهای دشمنان، مبنی بر به صفر رساندن صادرات داشته باشیم.

وی با تاکید مجدد به تخصیص صددرصدی اعتبارات طرح‌های مشارکتی و خیّرساز سازمان نوسازی مدارس، خطاب به خیرین گفت: امیدوارم به این کار شایسته‌ای که در پیش دارید کمک کرده باشیم و این کار بتواند به نوعی کمکی هم به پیمانکاران باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان در پاسخ به درخواست مکتوب جمعی از خیران مدرسه‌ساز نسبت به تأمین اعتبار پروژه‌های خیّرساز، به رئیس امور تلفیق بودجه دستور داد تا همچون سنوات گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به تملک دارایی و سرمایه‌ای و اعتبارات مربوط به پروژه‌های مشارکتی خیرین مدرسه‌ساز تخصیص داده شود.

کد خبر 4626176 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت نوسازی مدارس سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار برای پروژه های مهم و زیربنایی استان اردبیل به صورت نقدی به حساب دستگاه های اجرایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع با پیگیری های هفتگی استاندار اردبیل از تهران و عنایت سازمان برنامه و بودجه به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز به صورت جدی پیگیر جذب این منابع بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع به حساب وزارتخانه های بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن و نوسازی مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کشور ابلاغ شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی اردبیل با پیگیری مستمر سهم خود را از این منابع دریافت کنند.

شایقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری سهم استان گزارش خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اعلام کنند.

وی به تخصیص های ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کشور تا دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان و احداث بیمارستان نجف زاده نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: پروژه عظیم راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند و با هدف تکمیل این پروژه ریلی مهم ۶۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: بیشترین تخصیص منابع بعد از راه آهن مربوط به توسعه بزرگراه هاست که محور سه راهی مشگین به سه راهی سربند و بزرگراه مشگین شهر به اردبیل هر کدام ۲۵ میلیارد تومان منابع دریافت می کنند تا شاهد تکمیل و یا سرعت اجرایی این پروژه ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان و بهسازی محور رضی – امیرکندی – گرمی – بیله سوار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اخیرا ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: برای تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهر پارس آباد ۲۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ به خزانه داری تخصیص می یابد.

شایقی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به شهر اردبیل یک میلیارد تومان و آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ها با توجه به شرایط حساس آبرسانی در فصل گرم سال به سرعت عملیاتی شود.

وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل سه سد مخزنی در استان خبر داد و بیان کرد: برای سد گیوی ۸۰ میلیارد تومان، سبلان مشگین شهر ۳۰ میلیارد تومان و سد هشحین خلخال نیز ۱۰ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.

کد خبر 6088657

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان