Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای حفظ و نگهداری آثار طبیعی ثبت ملی و جهانی استان، گفت: برای راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در سطح خراسان جنوبی نیازمند ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «حسن رمضانی» امروز (5 خرداد) در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: از حدود سه سال گذشته بخش میراث طبیعی به آثار ثبتی افزوده شده است و خراسان جنوبی با 67 اثر ملی و یک اثر جهانی جایگاه خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید در حفظ و نگهداری این آثار میراث طبیعی کمک کنند چرا که میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند این آثار طبیعی را مدیریت کند، گفت: خراسان جنوبی در ثبت آثار طبیعی شامل درخت کهنسال، نرگس زار خوسف، چشمه های آب گرم، غارها، کال ها، آبشارها و بیابان لوت رتبه نخست کشور را دارد.

 

رمضانی با اشاره به اینکه برخی از آثار میراث طبیعی چون دسترسی آن سخت است کمتر تخریب می شود اما برخی آثار دیگر درحال تخریب است، افزود: نیاز است تا سازمان جهادکشاورزی استان در زمینه آبیاری و آفت زدایی این میراث های طبیعی کمک و همکاری داشته باشند.

 

وی با اشاره به لزوم ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان، بیان کرد: با توجه به اینکه در روستای خراشاد ثبت جهانی  پارچه بافی را داریم یکی از نیازهای این روستا ایجاد بازارچه صنایع دستی است و امسال سازمان میراث فرهنگی از منابع داخلی مبلغی به این امر اختصاص داده و اکنون در روستای خراشاد هر جمعه، بازاری دایر است که روستاهای مجاور هم تولیدات صنایع دستی خود را عرضه می‌کنند به همین جهت تصمیم گرفته شده در خراشاد بازارچه صنایع دستی ایجاد کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با بررسی انجام شده راه اندازی بازاچه های صنایع دستی در سطح استان 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی پیش بینی کرده اما با اولویت روستای جهانی خراشاد قرار است از این روستا شروع کنیم.

 

رمضانی گفت: در حال حاضر 240 کارگاه پارچه بافی در خراشاد فعال و دارای برند است و دوسال متوالی کارآفرین برتر کشور از روستای خراشاد بوده است و امیدواریم ایجاد بازارچه صنایع دستی کمک کند هویت پارچه بافی خراشاد بیشتر در سطح کشور مطرح شود.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری بند دره جزو مناطق مصوب استان است که در مجاورت شهر بیرجند قرار دارد، ادامه داد: موضوع این منطقه در کارگروه معمار و شهرسازی کشور مطرح شده  اما در شورای برنامه ریزی استان تناقضی بین نقشه ها و نگارش متن وجود داشته که برهمین اساس شورای عالی شهرسازی ایراد گرفته است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع محدوده منطقه نمونه گردشگری بند دره 73 هکتار است که از این میزان 42 هکتار قابلیت واگذاری تاسیسات گردشگری دارد و در 31 هکتار دیگرمخازن آب، راه ها و حرائم قرار دارد  اما در  آنجا به اشتباه کل منطقه مصوب 40 هکتار ذکر شده لذا باید کل محدوده 72 هکتار ذکر و تاکید شود که در 42 هکتار آن امکان بارگذاری تاسیسات گردشگری برای سرمایه گذاران وجود دارد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر نماز جمعه مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان احیای شب قدر استان بوشهر اردبیل مجلس مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بازارچه صنایع دستی آثار طبیعی روستاي خراشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری سه نفر در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ١٥ متر به منظور کشف اشیای تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان، پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض دو متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش داده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 750746

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود