Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان گفت: تنها کناره گیری من از شورا مصوب نشدن طرح هایم از طرف رئیس شورا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ماه بانو معصوم زاده عضو شورای شهر ورئیس کمیسیون بهداشت شورا شب گذشته طی نشستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همیشه سعی کرده ام نه تنها در خانواده بلکه در محیط کار مفید فایده باشم و بتوانم گره ای نه چندان از مشکلات بگشایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورا به عنوان یک دپارتمان محلی مکانی است که قدرت خیلی خوبی دارد گفت : همه ما جزئی از مردم و جامعه هسیم ، ما نماینده مردمیم و این حقوقی که دریافت می کنیم باید هفتاد ساعت بین مردم باشیم.

عضو شورای شهر افزود: شورای شهر قدرت خوب عملیاتی دارد و بر اساس نصح قانون پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی و سایر امور رفاهی مردم باید در شورا صورت گیرد، بنابراین باید خیلی کارآیی داشته باشد.  

معصوم زاده ادامه داد: خبرنگاران چشم های بینای مردم هستند و خوب و بد را تشخیص می دهند و عملا می توانند خوبی و بدی را به مردم نشان دهند و هوشیارانه وارد صحنه شده و از مسئولین مطالبه گری نمایند.

وی بیان داشت : امیدواریم که بیداری چشمان خبرنگاران در جامعه بیشتر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان تصریح کرد: مردم ما هیأت رئیسه اصلی شورا هستند بنابراین منطق شورا بر این است که باید ورود مردم و مشورت با مردم قابل توجه باشدو اینکه شورا ها دپارتمان های مردم هستند.

معصوم زاده با بیان اینکه روابط ناصحیح شورا می تواند با نظارت مردم از بین برود، اذعان داشت: بده و بستان هایی که در شورا صورت می گیرد می تواند با نظارت مردمی از بین برود.

وی عنوان کرد: احزاب در شورا دخیل هستند و می توانند نماینده مورد نظر خود را به شورا بفرستند و اینکه همه اعضای شورا باید برای مردم کار کرده و همگن حرکت کنند.

عضو شورای شهر کرمان خاطرنشان کرد: شورا شامل کمیسیون های متفاوتی از جمله کمیسیون بهداشت است و تنها کمیسیونی است که سه نفر عضو دارد که ریاست شورا آنها را انتخاب می کند و دیگر کمیسیون ها بیش از سه نفر عضو دارند.

معصوم زاده گفت: در شورا کمیسیون ها به بررسی مسائل می پردازند که باید خبرنگاران و مردم نیز حضور داشته باشند.

وی افزود: سند توسعه سلامت استان کرمان را در کمیسیون بهداشت پیش روی خود گذاشتیم و متوجه شدیم که بیشترین علل مرگ و میر در استان تصادفات عابرین پیاده است.

عضو شورای شهر ادامه داد: با بررسی هایی که صورت گرفت خط کشی های مخصوص و همچنین نصب چراغ عابر پیاده که هزینه آنچنانی هم در بر ندارد می تواند از این حوادث منجر به مرگ جلوگیری نماید بنابراین با جلسات متعددی که با نیروی انتظامی داشتیم از آنان خواستیم تا مناطق حادثه خیز را به ما اعلام نمایند.

معصوم زاده بیان داشت: حتی جلساتی با صدا و سیما داشتیم و از آنان نیز درخواست نمودیم برای فرهنگ سازی و آموزش اقدام به ساخت و پخش کلیپ ها و انیمیشن های آموزشی نمایند و این جلسات و نشست و برخاست ها ساعت ها وقت برده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی و جلسات متعدد نتایج را به صورت مکتوب به رئیس شورا تحویل داده و از وی خواستم برای اجرایی شدن به شهرداری بفرستند ولی متاسفانه مصوب نشد در این رابطه تلاش زیادی کردیم ولی متاسفانه باز جوابی دریافت نشد با اصرار زیاد خواستم تا پی گیری شود ولی در پاسخ گفتند که لازم الاجرا نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان عنوان داشت: من به خاطر مردم به شورا رفته ام و چیز دیگری مد نظرم نبوده است، شورا محل تقسیم کار و مسابقه خدمت است، وقتی هر مرحله از شورا تمام می شود مردم می گویند شورا برای ما چه کرد؟ نمی گویند عضو شورا چکار کرد.
معصوم زاده خاطرنشان کرد: ما نباید به خواسته یک حزب توجه کنیم و فقط آن را ببینیم بلکه باید به خواسته های مردم توجه داشته باشیم و این را نصح قانون می گوید.

وی با تاکید بر اینکه آیا سند بالادستی مقوله مهمی نبود که مصوب نشد؟، بیان داشت: کرمان یک قطب گردشگری است و می تواند برای توسعه اقتصادی مفید باشد به همین علت بارها و بارها در سطح شهر با حضور یک عکاس و خبرنگار از کلیه ساختمان ها علی الخصوص بافت قدیم که دیوار برخی از آنان در حال ریزش بود عکس گرفتیم و با یک نامه مکتوب به شورا فرستادیم تا به شهرداری برای بازسازی و اقدام فرستاده شود تا خدای ناکرده از حوادث پیش روی جلوگیری شود ولی متاسفانه مصوب نشد.

عضو شورای شهر کرمان به فرهنگسرای سلامت نیز اشاره کرد و افزود: بارها جلسات متعددی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، پزشکان، ماماها و دندانپزشکان برگزار نمودیم در رابطه با اینکه یک فرهنگ سرای سلامت در شهر کرمان تاسیس نماییم تا جوامع کم برخوردار بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند، حتی مکان آن را در پشت جنگل قائم مشخص نمودیم سپس با مدارک و مستندات به شورا ارائه نمودیم که بعد از مدتی به ما گفتند که قرار است در این مکان یک پارک گردشگری ایجاد شود خواستیم که جانمایی شود، بربلوار پرستار را مکان خوبی دیدیم ولی متاسفانه دیگر جوابی در این خصوص داده نشد.

معصوم زاده یادآور شد: بارها به شهردار گفتیم که نباید بگوید منابع شهرداری کم است و بدنبال افزایش عوارض باشد بلکه باید به دنبال منابع پایدار باشد.

وی افزود: بنابراین برنامه عالم زاده که در تابستان سال 96 ارائه داده بودند را به شورا ارائه نموده و از رئیس شورا خواستم تا از وی بخواهند در طی این دو سال چقدر در این راستا قدم برداشته و چقدر به آن نزدیک شده ایم.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان عنوان کرد: آقای عالم زاده برای اجرایی شدن برنامه ها شهردار شده اند و ما به شخص رأی نداده ایم بلکه به برنامه های قابل اجرای وی رأی داده ایم.

معصوم زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از قوانین و مقررات شورا دارای مشکل است که باید توسط مجلس تغییر نماید.

وی همچنین به اهمیت تولید و اشتغال در جامعه کنونی اشاره کرد و بیان داشت: تولیدو اشتغال یکی از مبانی اصلی شهر است و کرمان بزرگترین استانی است که دارای منابع خوبی برای اشتغالزایی است و باید شهرداری در این رابطه ورود کند آیا در سال 98 نمی بایست در این مقوله ورود کرد.

عضو شورای شهر کرمان گفت : متاسفانه دفتر نظارتی از طرف شورا نداریم و یکسری نقض قوانین وجود دارد که باید برطرف شود و هر جا قانون اجرایی نمی شود باید اصلاح شود.

معصوم زاده ادامه داد: بیشتر مواقع شهردار در جلسات شورای شهر حضور دارد ولی فضای شورا نباید شورای شهرداری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تنها انتخاباتی که نظارت نمی شود انتخابات شورای شهر است.

رئیس کمیسیون شهر کرمان اذعان داشت: شورا بهترین مکانی است که می توان در آن فعالیت های بسیاری انجام داد.

معصوم زاده عنوان کرد: بانک زمان، مناسب سازی شهر برای معلولان نیز از جمله طرح های دیگری بود که به شورا ارائه شد ولی متاسفانه مصوب نشد.

وی بیان کرد: وقتی کسی که بر صندلی شورا می نشیند باید بتواند کاری برای مردم انجام دهد و من به این نتیجه رسیدم وقتی نمی توانم باید جایگاه خود را به کس دیگری بدهم.

عضو شورای شهر کرمان یادآور شد: من استعفای خود را در اسفند ماه 97 به شورا ارائه نمودم ولی آنها آن را به فروردین و سپس به اردیبهشت ماه کشاندند و خواستند که مرا به حاشیه ببرند تا دیگران فکر کنند که به خاطر ورود به مجلس استعفا کرده ام، در صورتی چنین نیست و تا کنون برنامه ای برای ورود به مجلس ندارم و تنها هدفم این است که طرح هایی که نتوانستم در شورای پنجم اجرایی کنم در بیرون شورا بتوانم به کمک سمن ها اجرایی نمایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست