Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای جدید هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز پارلمان سوگند یاد کردند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس اولین دستورکار جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان بود که طی آن علی لاریجانی با ۱۵۵ رای مجددا به عنوان رئیس اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شد.

همچنین از مجموع ۲۸۰ آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان با ۱۴۸ رای و عبدالرضا مصری ۱۴۳ به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه جدید مجلس دهم انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این خبر، از میان ۱۴ کاندیدا برای تصدی پست دبیری هیأت رئیسه مجلس دهم، محمدعلی وکیلی با ۱۵۳ رای، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با ۱۶۰ رای، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با ۱۵۱ رای، علیرضا رحیمی با ۱۲۶ رای، احمد امیرآبادی‌فراهانی با ۱۳۲ رای و اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رای از مجموع ۲۷۷ آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

نهایتا اعضای هیأت رئیسه جدید اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی در جایگاه هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و سوگند یاد کردند.

متن سوگند هیئت‌رئیسه مجلس به شرح زیر است:

"من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خودرا برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم. "

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیات رئیسه مجلس جلسه علنی مجلس انتخابات هیات رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران - ۵ اردیبهشت
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی