Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان صبح امروز 5 خرداد در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان سمنان در استانداری سمنان با بیان اینکه پایه بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی در کشور مشکل اجتماعی است، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از لحاظ عنوان، متعدد هستند اما مهمترین آنها اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی و فسادهای اخلاقی را می‌توان نام برد که به هم متصل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی درگیر کردن آحاد مردم با این مقوله به مثابه مشارکت مدنی است، متذکر شد: پیش نیاز این امر، شناسایی دقیق محلات و معضلات آن برای توسعه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود.

معاون‌سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در گذشته محلات در شهرهای ما دارای هویت بودند و هر محله متولی خود را داشت، افزود: امروزه محلات به لحاظ بافت جمعیتی دچار تغییر شدند و به تبع آن هویت محلات دچار تغییر شد لذا تصمیمی که برای محله‌ای گرفته می‌شود لزوماً برای محلات دیگر قابلیت اجرایی ندارد، لذا باید برای هر محله نسخه خاص را داشت و بهترین کار استفاده از ظرفیت خود مردم است.

خجسته پوراذعان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت همه مردم برای مدیریت محلات امکان پذیر نیست که در این راستا باید از گروه‌های مردمی سازمان یافته استفاده کرد  و راه و شهرسازی و شهرداری‌ها به طور مشخص محلات را دقیق شناسایی کنند.

معاون استاندار سمنان با اذعان به اینکه برای مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات همه مدیران باید به یک فهم مشترک برسند یاداور شد: بعد از تشکیل سازمان مردم نهاد در محلات در گام اول باید شناسایی دقیق از اطلاعات جمعیتی و اطلاعات کامل محله انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن شناسایی محلات توسعه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود

نماینده منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: می توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم.

وی افزود: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است. مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مهم را می‌توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیئت‌های اندیشه‌ورز محقق کرد.

آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد مابین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی وجود دارد که ما باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: ریل‌های پیشرفت استان سمنان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد، بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایت‌مندی مردم است.

کد خبر 747516

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی