Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم دیر در مجلس گفت: مردم مظلوم عسلویه به خاطر آلایندگی‌های شیمیایی به قیمت ایجاد رانت‌های چند صد هزار میلیاردی برای آقازاده‌هایی که گاه سر از کانادا و آمریکا در می‌آورند، جان و خون‌شان را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، سکینه الماسی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس خطاب به رییس جمهور، متذکر شد: عسلویه، شبیه گاو شیرده و پتروشیمی‌ها کیف پول آقازاده‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی در مجلس با یادآوری وعده رییس‌جمهور در تشکیل کمیته ملی بررسی آلایندگی‌های عسلویه، گفت: شما در برابر همه مردم استان بوشهر قول تشکیل این کمیته را دادید اما در پی آن  این روزها خبر می‌رسد عوارض آلایندگی دریافتی از مردم بوشهر به سایر شهرستانها و استان‌های کشور تخصیص می‌یابد. آیا این بود تشکیل کمیته ملی؟ دست شما درد نکند. همان چندر غازی که در قالب عوارض آلایندگی به عسلویه تعلق می‌گرفت و لااقل می‌شد بیمارستانی ساخته شود، به استان‌های همجوار داده شد.

وی خطاب به رییس‌جمهور گفت: عوارض آلایندگی حق مسلم کسانی است که در زیر فِلِر زندگی می‌کنند، ریه‌های خود را از دست می‌دهند و بیماری‌های پوستی می‌گیرند، در حال جزغاله شدن هستند و محیط زیست و منابع طبیعی خود را از دست داده‌اند.  آقای رییس‌جمهور عسلویه زادگاه، خاک و خانه ماست. مردم استان بوشهر در هشت سال جنگ تحمیلی با خون و جان خود از خاک خودشان دفاع کردند. اگر قرار باشد حق مردم عسلویه و فرزندان ما را اینگونه پایمال کنید بنده اولین نفری هستم که چادر به کمر می‌زنم و با جان خودم بهای این ظلم را می‌پردازم.

نماینده مردم دیر در مجلس افزود: آقای رییس‌جمهور حدود یک سال است تعداد زیادی از کارگران بومی در منطقه پارس عسلویه به دلیل حضور نیروی کار غیربومی، بلاتکلیف هستند. چه زمانی به این مسئله رسیدگی خواهید کرد؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عوارض آلایندگی عسلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد

به گزارش قدس آنلاین، خدایار باقری هارونی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به درخواست مردم استان، پرواز شهرکرد - عسلویه از صبح امروز از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد از سر گرفته شد.

وی افزود: ساعت ورود پرواز شهرکرد – عسلویه  ۹:۱۵ و ساعت خروج آن ۹:۴۵ است.

باقری خاطرنشان کرد: این پرواز توسط یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ از شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا