Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:16:01 GMT

آمریکا به دنبال هجوم به اقتدار اقتصادی چین است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۱۹۲

آمریکا به دنبال هجوم به اقتدار اقتصادی چین است

چین از درخواست آمریکا برای محدود کردن فعالیت شرکتهای تحت مالکیت دولتی به شدت انتقاد کرد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا از چین خواسته تا ایجاد موسسات دولتی را متوقف کند؛ درخواستی که چین آن را "حمله" به اقتدار اقتصادی خود می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش بین آمریکا و چین با اعمال 25 درصد تعرفه بیشتر بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری شینهوا در بخش یادداشت خود دراین باره نوشت: در میز مذاکره دولت آمریکا درخواستهای گستاخانه‌ای از چین داشت که محدود ساختن ایجاد موسسات تحت مالکیت دولت از آن جمله بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند موسسات تحت مالکیت دولتی در چین نه تنها از سوبسیدهای خوبی بهره می برند بلکه مزایای پنهانی مانند ضمانتهای دولتی برای پرداخت قرض و نرخ بهره‌های پایین برای وام‌های بانکی شامل حال آنها می‌شود.

در این یادداشت آمده است: مشخصا این مسئله فراتر از موضوع مذاکرات تجاری است و سیستم اقتصادی بنیادی چین را هدف گرفته است.

این نشان می‌دهد که آمریکا در پس جنگ تجاری با چین در تلاش برای حمله به اقتدار اقتصادی پکن و مجبور ساختن چین به آسیب رساندن به منافع اصلی خود است.

در ادامه این یادداشت آمده است که آمریکا اتهامات بی اساسی را علیه پکن مطرح کرده که بر اساس آن پکن شرکتهای خارجی را به انتقال فن آوری به داخل چین مجبور می‌سازد. به گفته شینهوا این مدرکی مبنی بر تلاش آمریکا برای مجبور ساختن چین به تغییر مسیر توسعه خود است.

کمک 20 ساله آمریکا به صعود چین

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند