Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@03:17:37 GMT

افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت انواع نان صنعتی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۳۵۹۷

افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت انواع نان صنعتی

محسن لزومیان رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی دو نوع آرد در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد که شامل کاملا یارانه‌ای و آرد نیمه یارانه‌ای است، اما آردی که در اختیار کارخانجات نان صنعتی قرار می‌گیرد، آرد نیمه یارانه‌ای است.

وی افزود: تمام تولید کنندکان در سال جاری افزایش هزینه داشتند که تولید کنندگان نان صنعتی نیز شامل این امر می‌شوند، اما قدرت خرید مردم متناسب با آن افزایش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور ادامه داد: حدود ۳۰ درصد صنایع تولید کننده نان صنعتی به دلیل شرایط بد اقتصادی در سال گذشته تعطیل شدند و برخی دیگر از آن‌ها نیز شرایط خوبی ندارند و تنها برای حفظ برند خود به تولید ادامه می‌دهند.

افزایش قیمت نان متناسب با هزینه‌های تولید امکان پذیر نیست

وی تصریح کرد: صنایع تولید کننده نان نمی‌توانند افزایش قیمتی متناسب با افزایش هزینه‌های تولید خود داشته باشند، زیرا مردم قدرت خرید آن را ندارند؛ از طرفی نانوایان سنتی را در کنار خود داریم که در صورت افزایش قیمت، قدرت رقابت ما از دست می‌رود.

لزومیان با بیان اینکه قیمت انواع صنعتی در سال جاری ۵ تا ۲۰ درصد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه آن‌ها افزایش یافته است گفت: قیمت نان‌های سفید مانند نان ساندویچی و فرانسوی که مصرف عام دارند ۵ درصد و نان‌های مغزدار، جو و چاودار افزایش قیمت بیشتری داشته اند به طوری که قیمت نان مغز دار ۲۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

وی یادآور شد که قیمت انواع نان صنعتی بر اساس مصوبه دولت نرخ رقابتی است و شامل قیمت گذاری دولت نمی‌شود.

لزومیان اظهار داشت: باتوجه به اینکه آرد نیمه یارانه‌ای دریافت می‌کنیم امکان صادرات نان‌های صنعتی وجود ندارد و در صورتی که بخواهیم با آرد آزاد (ورود موقت) نیز صادرات داشته باشیم توان رقابت با کشور‌های همسایه را نداریم.

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور گفت: تولیدکنندگان نان‌های صنعتی در واقع حالتی پیمانکاری دارند و آرد‌های دولتی را تبدیل به نان کرده و به مردم تحویل می‌دهند و اجازه صادرات نان‌های تولید شده از آرد‌های یارانه‌ای را نخواهند داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نان قیمت نان های صنعتی نان های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه تولید انواع گل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای بمنظور خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری به متراژ ۱۵۵۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد.
مسعود حبیبی افزود: انواع گل‌های فصلی (شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و...) و درختان و درختچه‌های زینتی (شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و.) برای افزایش سرانه فضای سبز در شهرکرد در این گلخانه‌ها تولید می شود.

دیگر خبرها

  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید