Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشکده الهیات و خانواده گفت: نگاهی نو به چگونگی شناخت و نظام‌مندسازی گزاره‌های اخلاقی قرآن در کتاب «درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن» توسط حجت الاسلام حسن سراج‌زاده تبیین شده است.

«یدالله جنتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با بیان این که قرآن، معجزة الهی و سرچشمة معرفت و هدایت بشر است، اذعان داشت: در این کتاب مقدس، نشانه‌های استوار و یقینی آفریدگار هستی بیان شده است که انسان با کاوش و بررسی‌های عمیق و دقیق می‌تواند به معارف پنهان آن دست یابد و بدان عمل کند تا مسیر هدایت را صحیح و دقیق بپیماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره نشر و مطبوعات پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اخلاق را اساسی‌ترین هدف انبیا و محور اصلی کتاب‌های آسمانی بیان کرد و گفت: همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در فلسفة نبوت خویش فرمودند: «انما بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»؛ از این رو، ضرورت است با بهره‌گیری از قرآن کریم، نظام اخلاقی قرآن استخراج و تدوین شود تا الگویی شایسته برای  پژوهش های قرآنی و تحقیقات اخلاقی قرار گیرد.

 

وی افزود: قرآن از زوایای مختلف ابعاد اخلاقی، یعنی معرفت، عاطفه، اراده، فعل و منش و با جنبه های مثبت و منفی، منظومه بزرگ اخلاقی را تشریح کرده و فرا روی انسان قرار داده است. که نظام وارة وسیعی را شکل می دهد.

 

جنتی با توضیح اینکه نویسنده و محقق، کتاب «نظام اخلاقی قرآن» را در سه فصل سامان داده است، افزود: فصل اول به مفاهیم و طرح و آثار مرتبط با نظام اخلاقی قرآن پرداخته است. چگونگی شناخت گزاره های اخلاقی قرآن محتوای فصل دوم را تشکیل می‌دهد و در فصل سوم و پایانی کتاب با ساختار گزاره های اخلاقی قرآن آشنا می شویم.

 

کتاب «درآمدی بر نظام اخلاقی قرآن» در قطع رقعی و در 336 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان در اختیار قرآن پژوهان و فرهیختگان قرار گرفته است./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر خبرگزاری شبستان نماز جمعه ماه رمضان مراسم شب قدر مجلس استان بوشهر قرآن کریم ماه مبارک رمضان آئین رونمایی کتاب دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

کد خبر 6088950

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!