Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ شیوه‌نامه جذب فرهنگیان که برای استفاده از ظرفیت معلمان رسمی وزارت آموزش‌وپرورش که در خارج از کشور اقامت دارند و تمایل به اشتغال در مدارس ایرانی در خارج از کشور (با حقوق ریالی، واریز در ایران) دارند، در فروردین سال جاری توسط غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و‌ مدارس خارج از کشور ابلاغ‌شده است تا مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش قبل از آغاز سال تحصیلی جدید و اعزام نیروهای خود، درباره حضور یا عدم حضور این دسته از همکاران تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌ازاین پایان زمان ثبت‌نام فرهنگیان داوطلب استفاده از این شرایط پایان اردیبهشت ۹۸اعلام‌شده بود که با توجه به درخواست مکرر فرهنگیان متقاضی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این زمان را تا ۱۵خرداد ۹۸تمدید کرده است.

بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی هر یک از فرهنگیان متقاضی اشتغال بر اساس مندرجات شیوه‌نامه باید مدارک لازم را به مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کشور متوقف فیه ارائه کنند.

صرفاً مدارکی قابل‌بررسی خواهد بود که توسط مدارس و سرپرستی جمهوری اسلامی ایران در نامه رسمی در بازه زمانی مقرر ارسال شود.

بر اساس این شیوه‌نامه اعلام اسامی افراد به معنای موافقت با اشتغال آن‌ها نیست، بلکه پس از تطبیق نیاز مدرسه با شاخص ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی مدارس ایران در خارج از کشور و بررسی درخواست سرپرستیمدرسه در کمیته نیروی انسانی مرکز امور بین‌الملل، اسامی افرادی که با اشتغال آن‌ها در واحد آموزشی موافقت شده باشد، حداکثر تا اوایل شهریور 98 به سرپرستی یا مدرسه اعلام خواهد شد.

فرهنگیان مقیم داوطلب اشتغال به کار با حقوق ریالی واریز در ایران باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

1-نیروهای به تبعیت از همسر غیرفرهنگی اعم از اینکه همسران آن‌ها مأمور، کارگزار، نظامی، دانشجو یا شغل آزاد باشد.

2-همکاران فرهنگی مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور.

در شیوه‌نامه ابلاغی به سرپرستی و مدارس خارج از کشور تأکید شده است صرفاً درخواست متقاضیانی که دارای ویزا و مجوز اقامت در خارج از کشور هستند و متعهد می‌شوند از تاریخ اول مهر 1398 تا 31 خرداد 1399 با مدرسه در دوره تحصیلی و پایه و رشته‌ای که آموزشگاه نیاز دارد، همکاری کنند را دریافت و به مرکز امور بین‌الملل ارسال کنند.

طبق این شیوه‌نامه، به افراد متقاضی در صورت اشتغال صرفاً حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدأ پرداخت می‌شود و اولویت با افراد متقاضی خدمت در دوره ابتدایی است، هرچند تأکید شده است، افرادی که دارای گواهی ضمن خدمت دوره‌های دانش‌افزایی و کتاب تازه تألیف شده هستند، در اولویت باشند. همچنین به خاطر محدودیت‌های مالی در به‌کارگیری نیرو، فرهنگیان مقیم باید نسبت به نیروهای محلی در اولویت باشند.

شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در خارج از کشور در سال تحصیلی 99-98 را می‌توانید ازاینجا مشاهده کنید

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال امور بین الملل حقوق دانشجو مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اجتماع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس با حضور مسئولین دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی ها برگزار گردید.

در این مراسم فرهاد روحانی، فعال فرهنگی و بلوکیان؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران پیرامون شخصیت امام صادق(ع)، اوضاع و احوال فلسطین و طرح و برنامه ریزی برای مهاجرین افغانستانی مقیم به ایراد سخن پرداختند.

بعد از این مراسم، عاشقان اهل بیت جهت عرض تسلیت محضر امام رضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • دوران حفظ دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • دوران حفظ کردن دروس گذشته است/ مطالعات باید مبتنی‌بر اطلاعات روز، ارتباطات و اینترنت باشد
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی