Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه درآمد حاصله در سایر استان‌ها نسبت به برگشت درآمد به خود استان ۵۵ درصد است گفت: این رقم در استان تهران حدود ۲ درصد پیش‌بینی شده است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

خبرگزاری تسنیم از تهران، محمد امامی امین ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم ارزیابی درآمد استان تهران با تکلیف استان برای تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای اظهار داشت: از سال 85 تا 92 همیشه مازادی بر درآمدهای استان تهران وجود داشته است اما از سال 91 به بعد همواره دچار کسری درآمد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دلیل کسری درآمد استان کاهش منابع درآمدی استان نبوده است بلکه افزایش بار هزینه‌ای استان تهران بوده که نتیجه این بوده در طول 7 سال گذشته مازاد درآمدی برای استان تهران وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ضمن مقایسه درآمد استان تهران با سایر استان‌ها تصریح کرد: معمولاً درآمد حاصله در استان نسبت به برگشت درآمد به خود استان 55 درصد است و این در حالی است که در استان تهران حدود 2 درصد پیش‌بینی شده است.

منطقه 9 تهران در محرومیت تاریخی به سر می‌برد؛ 50 درصد از بافت مسکونی فرسوده استمسئولان نسبت به رفع محرومیت‌های شهرستان ری اهتمام ویژه داشته باشندبرخی از مسئولان درکی از محرومیت شهرستان‌های استان تهران ندارند

امامی امین افزود: برای سال 98 حدود 68 هزار میلیارد تومان درآمد برای استان تهران لحاظ شده است در حالی که عملکرد سال گذشته 48 هزار میلیارد تومان بوده است و این یعنی 20 هزار میلیارد تومان بیش از سال گذشته در نظر گرفته شده و حقوق و تکالیف استان تهران را بسیار سخت‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند درآمدهای مالیاتی استان تهران افزایش داشته منتهی تحقق تکالیف پیش‌‌بینی شده برای استان تهران با این میزان درآمد کار بسیار سختی است که نیازمند مشارکت دولت و مجلس است که باید تکالیف استان تهران متناسب با درآمدهای استان تکلیف شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن