Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنایه‎های توهین‏‎آمیز یکی از مشاوران استاندار بوشهر به شورای نگهبان در سالروز دوم خرداد بار دیگر دقت در انتصاب افراد را یادآور می‎کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ اصلاح طلبان همیشه تلاش دارند دوم خرداد 1376 را  یک روز شاخص اعلام کنند که مردم ایران یک مسیر تاریخی را انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نگاه آمار درصد آرای نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری در سال 1376 حدود 69 درصد و رئیس جمهور منتخب مردم در سال 1388 حدود 62 درصد بوده و میزان مشارکت و تعداد آرای رئیس جمهور منتخب در سال 1388 از سال 1376 بیشتر است و تمامی این انتخابات و تغیر دولت ها در چارچوب قانون اساسی کشور بوده اند.

با وجود تقلای اصلاح طلبان برای نمادسازی از دوم خرداد و تفسیر به رای شرایط جامعه بر این اساس اما همان آرای مردمی در سال 1388 تمایل خود را به فردی نشان دادند که از نظر سیاسی در جبهه مقابل تفکر دوم خرداد قرار داشت و بار دیگر تاکیدی بود بر این موضوع که مردم فارغ از چهره ها و جریان های سیاسی به نامزدهایی رای می دهند که بتوانند حداکثر تلاش خود را برای پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی در چارچوب قانون اساسی داشته باشد. زیرا مسیر پیشرفت و استقلال با گام برداشتن در چارچوب قانون اساسی میسر است و قانون اساسی سند پرافتخاری است که سالها جهاد و تلاش مردان و زنان این سرزمین برای پیروزی انقلاب اسلامی پشتوانه آن می باشد و با خون هزاران شهید و مقاومت مردم بعد از انقلاب حراست شده است.

قانون اساسی که با آرای مردمی تصویب شده است ساختار و مبنای نظام سیاسی کشور را مشخص می کند و بر همین اساس شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است و این شورا با هدف بروز پیگیری از هرگونه مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی  با موازین شرع و قانون اساسی فعالیت می کند. تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از دیگر وظایف شورای نگهبان است.

اصلاح طلبان افراطی که خود را وارث و مالک دوم خرداد می دانند همواره بقای خود را در ایجاد تنش های سیاسی و دوقطبی کردن جامعه می بینند. برخی اصلاح طلبان افراطی از یک سو با شدت بر طبل یاس و ناامید می کوبند و آدرس خیابان به مردم می دهند و برخی دیگرشان تجویز تحریم انتخابات و تعیین شروط برای مردم و نظام می کنند. برخی دیگر از اصلاح طلبان مبارزه با آنچه مبارزه با تمامیت خواهان و نیروهای ضدمردمی می نامند را در چارچوب قانون اساسی پیشنهاد می کنند.

اصلاح طلبان استان بوشهر نیز این روزها به نوبت از قطار دولت تدبیر و امید پیاده می شوند و اعلام برائت می کنند و این چنین می خواهند از پاسخگویی درباره نقش خود در شرایط کنونی اقتصادی کشور شانه خالی کنند هر چند که معاون استاندار بوشهر چندی پیش دولت تدبیر و امید را امتداد دولت اصلاحات خوانده بود.

تخریب چهره ها، نهادها و به صورت کلی هر شخص حقیقی، حقوقی یا جریانی که مخالف یا سد راه افراطی گری در دستور کار تخریبچی های افراطیون جریان اصلاح طلب است. تخریب شورای نگهبان، صداو سیما و... نمونه هایی هستند که هر روزانه به شکل و رنگ جدید توسط افراطیون اصلاح طلب به جامعه پمپاژ می شود.

عدم احراز صلاحیت برخی نامزدهای افراطی اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان از مهمترین دلایل خشم و کینه ی این دسته از سیاسیون است. در یکی از آخرین تخریب های صورت گرفته علیه شورای نگهبان یکی از مشاورین استاندار بوشهر در سالروز دوم خرداد با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود کنایه های توهین آمیزی نسبت به شورای نگهبان مطرح می کند و با تاختن به برخی از اصلاح طلبانی که خواستار تحریم مشارکت های مدنی هستند آنان را آلت دست تمامیت خواهان و عنصر قوام بخش این قدرت ضدمدنی معرفی می کند.

این اظهارات افراطی و توهین آمیز را تنها از معاندان انقلاب می توان انتظار داشت اما شنیدن این مطالب از یکی مشاوران استاندار بوشهر جای تعجب ندارد و زیرا در دولت اصلاحات نیز برخی دولتمردان همزمان در قامت اپوزیسیون داخلی فعالیت و اظهار نظر می کردند و دستی در ایجاد حوادثی مانند کوی دانشگاه تهران داشتند و اظهار نظرهایی مانند (امام خمینی [ره] به موزه تاریخ خواهد پیوست) از افراطیون این جریان شنیده میشد.

نکته قابل تامل در این باره چگونگی انتخاب و انتصاب این فرد به عنوان مشاور است در حالی که احساسات و ناآگاهی بر وی غلبه دارند تا جایی که درک درستی از جایگاه و ابعاد حقوقی اظهاراتش ندارد و خود نیازمند مشاوره است. فارغ از مسئولیت حقوقی سخنان این فرد، استاندار بوشهر نیز باید پاسخگوی این اظهارات باشند زیرا این فرد مشاور وی است و با استفاده از این عنوان فعالیت می کند.

اینگونه اظهارنظرهای ناپخته که ناشی از عدم درک صحیح قانون اساسی و تاریخچه پرافتخار مردم سالاری دینی بعد از انقلاب در کشور بوده تنها ایجاد کننده هزینه های  غیرمعقول برای مردم و سنگ اندازی در مسیر خدمت رسانی به مردم در شرایط جنگ اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون شورا‌ها باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور افزود: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شورا‌ها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شورا‌ها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهاد‌های عالی در نظام شورایی بلکه حتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از روستا‌های با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهر‌های چندمیلیون نفری، این شورا‌های اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شورا‌ها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند