Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند پیش از ظهر یکشنبه در جلسه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع لرستان در سخنانی با بیان اینکه امسال سال استثنایی را در تاریخ لرستان در رابطه با بحث بارندگی، پوشش جنگلی و مرتعی را داریم، اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی‌های لازم کمترین میزان آتش سوزی را در سطح جنگل‌ها و مراتع مانند سال گذشته داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان کمترین میزان آتش سوزی را در سال گذشته داشته ایم، افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود پنج هکتار در عرصه‌های مدیریت محیط زیست که مراتع علوفه‌ای بودند، دچار آتش سوزی شدند.

مدیرکل محیط زیست لرستان بیان داشت: این اتفاق به دلیل سهل انگاری گردشگران در مسیر دریاچه گهر اتفاق افتاد.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی‌ها نسبت به سال قبل ۸۹ درصد کاهش یافته است، گفت: از دو ماه پیش اقداماتی برای پیشگیری از آتش سوزی‌ها در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه تیم عملیاتی واکنش سریع را با حضور همه همکاران محیط زیست برای اطفای حریق ایجاد کرده ایم، افزود: مهم‌ترین موضوع در رابطه بحث حریق، مدیریت زمان برای رسیدن به کانون آتش سوزی است.

مدیرکل محیط زیست لرستان، بیان داشت: ۲۰ تیم واکنش سریع استان در حالت آماده باش هستند، ایجاد «آتش بر» را در مناطق تحت مدیریت خود در دستور کار قرار داده ایم و تا کنون نزدیک به دو هزار کیلومتر «آتش بر» را ایجاد کرده ایم و برنامه داریم که این میزان به چهار هزار کیلومتر برسد.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه مناطق بحرانی و حساس آتش سوزی را به خصوص در منطقه سفیدکوه شناسایی کرده ایم، ادامه داد: بیشترین حریق را ما در سنوات گذشته در منطقه سفید کوه داشته ایم که با نصب چادرهای امدادی، استقرار دو اکیپ و… را در این منطقه در دستور کار قرار داده ایم.

وی، گفت: با توجه به اینکه ۹۹ درصد آتش سوزی‌ها به دلیل عامل انسانی است، در این رابطه مهم‌ترین موضوع، بحث آموزش است.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به آتش سوزی‌های بعد از برداشت محصولات کشاورزی، گفت: در این رابطه از سوی جهاد کشاورزی اطلاع رسانی صورت گیرد، چرا که جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در جلوگیری از آتش سوزها تأثیر گذار است، همچنین از نیروهای بومی نیز می‌توان در این رابطه کمک گرفت.

کد خبر 4626731

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست لرستان آتش سوزی مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر