Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی ارسال نامه معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به معاون‌اول رییس‌جمهوری، تورهای ورودی به کشور با موافقت اسحاق جهانگیری از پرداختن مالیات برارزش افزوده معاف شدند تا یکی از مصادیق ارزآوری و صادرات خدمات به حساب آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، با موافقت اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری با پیشنهاد علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رییس‌جمهوری در نامه رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد درخواست معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پی‌نوشت کرد: «آمدن گردشگر به کشور از مهم‌ترین مصادیق ارزآوری (صادرات خدمات) است. لطفاً راهکاری پیدا کنید که از امتیازات برخوردار و در این شرایط که دیگر مبادی صادرات کالا با مشکل روبه‌رو شده است، این مسیر باز و شکوفا شود.»

 

«سید جواد موسوی» مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در نامه‌ای به ابراهیم پورفرج رییس جامعه تورگردانان کشور و حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نوشت: «موضوع معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه بوده است.

 

در همین چارچوب سازمان میراث‌فرهنگی برای حمایت از دفاتر فعال در این حوزه نسبت به پیگیری این مهم اقدام کرده و با انعکاس آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انجام پیگیری‌های مستمر و ارائه نتایج آن به معاون‌اول رئیس‌جمهوری، اهتمام کرده که خوشبختانه تلاش‌های صورت‌گرفته منتج به نتیجه شده و طی ابلاغیه تاریخ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ دستور مساعد از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری صادر شده است. بنابراین ضمن همراهی و هماهنگی با این سازمان در اسرع وقت پیگیری‌های لازم برای تسریع در تحقق این مهم از طریق مرجع ذی‌ربط به عمل آید.»

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر نماز جمعه مراسم شب قدر ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه استان بوشهر تورهای ورودی مالیات بر ارزش افزوده گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟