Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:20:17 GMT

ترکیه: برای دفاع از خود به «اس-۴۰۰» نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۷۶۲۸

ترکیه: برای دفاع از خود به «اس-۴۰۰» نیاز داریم

وزیر کشور ترکیه روز یکشنبه ضمن اشاره به ضرورت خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» برای مقابله با حملات احتمالی موشک‌های برد بلند گفت، در گذشته این کشور ابزاری را برای خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» در اختیار نداشت.

وبگاه «احوال» یکشنبه به نقل از روزنامه «ینی شفق» از رسانه‌های حامی دولت ترکیه نوشت که «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در مراسمی در استانبول در این زمینه اظهار داشت: «چرا نباید اس-۴۰۰ را خریداری کنیم؟ ما در گذشته ابزار نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه تنها ما پول، بلکه قدرت و اعتماد به نفس نیز نداشتیم، اما امروز هر دو وجود دارد.»

وی در ادامه بدون اشاره به کشور یا گروه خاصی اظهار داشت: «آن‌ها می‌توانند هر نقطه از ترکیه را موشک‌های برد بلند هدف قرار دهند.»

بر اساس این گزارش، آمریکا و ناتو نگرانند که سامانه اس-۴۰۰ ساخت روسیه بتواند اطلاعات مربوط به عملیات نظامی ناتو را جمع آوری کند و به همین دلیل تقاضای لغو خرید این تجهیزات را از ترکیه کرده‌اند، اما آنکارا بار‌ها اعلام کرده که اس-۴۰۰ یک معامله انجام شده است و آنکارا تسلیم فشار‌های واشنگتن نمی‌شود.

یک لایحه ارائه شده نمایندگان دو حزب کنگره آمریکا در اوایل ماه جاری نیز خاتمه مشارکت ترکیه در برنامه تولید جنگنده‌های «اف-۳۵» و توقف فروش این هواپیما‌ها به ترکیه را خواستار شد.

این در حالی است که به تازگی یک مقام ترکیه اعلام کرده که نیرو‌های مسلح این کشور دوره آموزشی چگونگی استفاده از سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ را برای نیرو‌های خود آغاز کرده اند.

اس-۴۰۰، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل: موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند هم‌زمان ۳۰۰ هدف را شناسایی کند. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، ۲۷ کیلومتر است.

ترکیه همچنین علاقه مندی خود در ساخت دیگر تجهیزات نظامی با روسیه از جمله جنگنده‌های پیشرفته را اعلام کرده و روسیه نیز گفته که آماده است ترکیه را به جدیدترین جنگنده‌های «سوخو» مجهز کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترکیه اس 400 حمله موشکی سامانه دفاعی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با شرکت ۱۸ کشور و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و بین المللی، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع و صنایع نظامی در بغداد برگزار شد. شرکت کنندگان در این نمایشگاه، به نمایش سلاح‌ها و تجهیزات و فناوری‌های نوین خود در زمینه امنیت سایبری پرداختند.

ثامر الحسینی، فرمانده یگان واکنش سریع عراق به شبکه خبری العالم گفت: شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی دستاورد‌های نظامی و امنیتی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. در این بین، مجموعه بزرگی از انواع پهپاد‌ها مورد توجه قرار گرفتند. به اعتقاد من مبادله تجربیات در این زمینه تأثیرات بسیاری بر روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بر جای خواهد گذاشت.

این نمایشگاه با شعار «با وحدتمان پیروز شدیم» در راستای توجه عراق به متنوع سازی منابع تأمین اسلحه آنهم در سایه چنبره آمریکا بر بازار اسلحه عراق برگزار شد.

علی الخزعلی، مدیر توسعه فعالیت‌های شرکت «سمر الخیر» به خبرنگار العالم گفت: شرکت ما به عنوان یک شرکت خصوصی، وظیفه خود می‌داند که پا به پای شرکت‌های منطقه‌ای و بین المللی به رشد و توسعه خود ادامه دهد. این شرکت کار خود را با تولید نسخه‌های اولیه سلاح سبک یعنی هفت تیر بابل آغاز کرد.

وزارت دفاع ایران با تولیدات مختلفی از جمله پهپاد‌های دوربرد «مهاجر» و «غزه» و موشک‌های ضد زره دهلاویه و سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی و صنایع جنگ الکترونیک در این نمایشگاه شرکت کرده است.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق هم طی سخنانی در این نمایشگاه گفت: بار دیگر اعلام می‌کنیم که سعی ما بر این است که ارتش عراق را به تمام سلاح‌های جدید و مدرن برای تقویت قدرت نظامی و دفاعی مجهز کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، توسعه دامنه تجارت بین المللی و نشان دادن علاقه مندی عراق به توسعه روابط نظامی و نوسازی توانمندی‌های امنیتی و نظامی خود است.

دیگر خبرها

  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود