Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوییس همیلتون به عنوان نفر اول از خط پایان گرندپری موناکو عبور کرد، سباستین فتل و والتری بوتاس به ترتیب دوم و سوم شدند.

طرفداری - لوییس همیلتون هفتاد و هفتمین پیروزی خود در مسابقات فرمول یک و سومین پیروزی در گرندپری موناکو را به سختی به دست آورد.

لوییس همیلتون برای کسب مقام اول گرندپری موناکو، علاوه بر مدیریت سخت لاستیک‌ها می‌بایست با فشار مکس ورشتپن نیز مقابله می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیلتون که پول پوزیشن را در اختیار داشت، در زمان استارت نیز برتری خود نسبت به بوتاس و ورشتپن را حفظ کرد و تا پایان مسابقه، نفر اول باقی ماند.

چارلز لکلرک که به علت تصمیم اشتباه فراری در مرحله اول تعیین خط، می‌بایست کار خود را از خط پانزدهم آغاز می‌کرد، در ابتدای مسابقه سبقت‌های خوبی انجام داد تا آنکه در حین رقابت با نیکو هالکنبرگ برای دستیابی به رده یازدهم، به دیواره داخلی پیچ راسکاس برخورد کرد و دچار یک اسپین نصفه و نیمه شد. لکلرک به تلاش خود ادامه داد اما لاستیک عقب و سمت راست او، که به دلیل همان حادثه پنچر شده بود که در ادامه به علت فشار بالا، لاستیک تکه تکه شد و برای لکلرک چاره‌ای جز رفتن به پیت باکس باقی نگذاشت. تکه‌های لاستیک لکلرک که در بخش اعظم پیست به چشم می‌خوردند و ممکن بود برای بقیه رانندگان حادثه ایجاد کنند، ورود ماشین ایمنی به مسابقه را رقم زدند.

پنچری که موجب کنار رفتن لکلرک از مسابقه شد

پس از ورود ماشین ایمنی، مرسدس، فراری و ردبول رانندگان خود را برای تعویض لاستیک‌ها فراخواندند و در همین زمان بود که برخورد بین ورشتپن و بوتاس ایجاد شد. ورشتپن در هنگام خروج از پیت باکس ردبول، با والتری بوتاس برخورد کرد. بوتاس به علت خسارت به رینگ و پنچری ناشی از این برخورد، بلافاصله در دور بعدی نیز باکس کرد. اما از آنجا ماشین ایمنی هنوز هم در پیست حضور داشت بوتاس تنها از ورشتپن و فتل عقب افتاد. زمانی که با خروج ماشین ایمنی، روال عادی مسابقه از سر گرفته شد، ورشتپن برای بیش از 60 دور با نهایت توان به همیلتون فشار وارد کرد. آخرین تلاش ورشتپن برای سبقت از همیلتون در فاصله دو دور مانده به پایان مسابقه، در شیکِین رخ داد که ممکن بود به منحرف شدن هردو راننده منجر شود.

در نهایت، ورشتپن نیز با وجود داشتن لاستیک‌های نرمتر موفق نشد از همیلتون سبقت بگیرد تا دست آخر، به علت پنالتی پنج ثانیه‌ای که در اواسط مسابقه دریافت کرده بود، به رده چهارم سقوط کند. پنالتی پنج ثانیه‌ای ورشتپن نیز به علت رانندگی خطرناک در پیت لین و پس از تعویض لاستیک‌ها، از جانب FIA به راننده هلندی اعمال شد.

همیلتون با این پیروزی اختلاف خود با والتری بوتاس در جدول رده‌بندی رانندگان را به 17 امتیاز افزایش داد. هم‌تیمی ورشتپن، پیر گزلی مسابقه را در رده پنجم به اتمام رساند که بهترین رتبه کسب شده توسط گزلی از زمان ورود به ردبول محسوب می‌شود. راننده جوان ردبول همچنین موفق شد تک امتیاز مربوط به سریع‌ترین دور مسابقه را نیز به دست بیاورد. کارلوس ساینز از تیم مک‌لارن نیز با کسب رده ششم، بهترین نتیجه خود را در این تیم ثبت کرد.

ادای احترام همیلتون به نیکی لائودا پس از کسب پیروزی

چارلز لکلرک نیز تنها راننده گرندپری موناکو بود که از دور مسابقه کنار رفت. آسیب ناشی از حادثه ابتدای مسابقه تنها به پنچری لاستیک خلاصه نمی‌شد و بخش‌های انتهایی شاسی ماشین SF-90 نیز دچار مشکل شده بودند. در نهایت، بدشانسی‌های راننده جوان موناکویی در گرندپری خانگی تکمیل شد و اندکی پس از حادثه پیج راسکاس، لکلرک مجبور شد مسابقه را از گاراژ دنبال کند. در زیر رده‌بندی کامل مسابقه امروز را مشاهده می‌کنید:

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903364

دیگر خبرها

  • برتری 4-0 لیورپول مقابل بارسلونا و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا (2019/5/7) / فیلم
  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک
  • ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • حسن رود و آخرین توصیه‌های تارتار (عکس)
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • ادعای جنجالی آلونسو درباره داوری فرمول یک
  • معجزه مسی در ۳۵سالگی؛ ۵پاس گل در یک نیمه!